علت این حادثه هنوز مشخص نیست و کارشناسان آتش‌نشانی تحقیق در این زمینه را آغاز کرده‌اند

نجات 100 نفر در انفجار یک مجتمع مسکونی در شمال تهران

در پی انفجار در زیرزمین یک مجتمع مسکونی در قیطریه تهران، آتش‌نشان‌ها بیش از یکصد نفر از ساکنان را که در این محل گرفتار شده بودند، نجات دادند.
کد خبر: ۷۰۱۳۷۳

به گزارش پایگاه خبری آتش‌نشانی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: ساعت 4 و 36 دقیقه دیروز یازدهم مرداد، حادثه انفجار در یک مجتمع مسکونی در قیطریه به آتش‌نشانی گزارش شد و ماموران به محل حادثه عزیمت کردند.

سیدجلال ملکی افزود: با حضور آتش‌نشان‌ها در محل، آنها مشاهده کردند انفجار در انباری طبقه منفی یک، ساختمان 15 طبقه رخ داده و باعث شده چهار انباری که با دیواره‌های بتنی از یکدیگر جدا شده بودند، تخریب شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی یادآور شد: آتش‌نشانان عملیات نجات ساکنان این مجتمع را آغاز کردند و با خاموش‌کردن شعله‌های آتش مانع سرایت آن به دیگر بخش‌های ساختمان شدند. در ادامه این عملیات نفسگیر، آتش‌نشان‌ها مرد سی و پنج ساله‌ای را که هنگام حادثه در زیرزمین این مجتمع حضور داشت و دچار سوختگی شده بود، از محل خارج کردند و به بیمارستان انتقال دادند.

وی افزود: گروه دیگری از آتش‌نشان‌ها وارد دیگر طبقات ساختمان شدند و بیش از یکصد نفر از ساکنان را که در ساختمان گرفتار شده بودند نجات داده و از محل خارج کردند. این در حالی بود که دو نفر دیگر از ساکنان این مجتمع درون کابین آسانسور گرفتار شده بودند که آنها نیز نجات یافتند. وی خاطرنشان کرد: هنوز علت این حادثه معلوم نیست و کارشناسان آتش‌نشانی تحقیق در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

خاور، پراید را با 7 سرنشین زیر گرفت

همچنین در خبر دیگری، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از تصادف مرگبار خاور و سواری پراید در جنوب شرق تهران خبر داد.

وی گفت: شامگاه دهم مرداد امسال، در پی گزارش یک حادثه رانندگی در محور شمال به جنوب بزرگراه بسیج، آتش‌نشان‌ها به محل اعزام شدند.

با حضور آتش‌نشان‌ها در محل معلوم شد، تصادف میان یک دستگاه پراید با هفت سرنشین و کامیون خاور رخ داده است. در این حادثه راننده پنجاه و پنج ساله پراید به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت و کاملا سالم است. بنابراین آتش‌نشانان مصدومان دیگر را که دو زن جوان، یک مرد و یک پسر چهار و دختر یازده ساله‌ای بودند به بیمارستان انتقال دادند و جسد تنها قربانی حادثه که پیرزنی سالخورده بود، به پزشکی قانونی منتقل شد.

علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها