« حماس در قتل سه نوجوان یهودی دست نداشته است»

اعتراف تلخ رژیم صهیونیستی پس از قتل یکهزار فلسطینی

رژیم صهیونیستی پس از 19 روز تهاجم به نوار غزه و به شهادت رساندن بیش از یکهزار فلسطینی به بهانه کشته شدن 3 نوجوان صهیونیست در کرانه باختری اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ در این حادثه نقشی نداشته است.
کد خبر: ۶۹۹۷۹۸
اعتراف تلخ رژیم صهیونیستی پس از قتل یکهزار فلسطینی

به نوشته روزنامه ˈدیلی استارˈ چاپ بیروت، ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون ارایه مدرک، بارها حماس را به ربودن و قتل این 3 تن متهم کرد.

ˈمیکی روزنفلدˈ سخنگوی مطبوعانی پلیس رژیم صهیونیستی گفت که مسوولیت ربوده شدن و قتل این 3 تن بر عهده یک گروه تنها است که بدون همدستی با رهبری حماس فعالیت می کرده است.

ربوده شدن و قتل این 3 نوجوان شهرک نشین در ماه گذشته میلادی ˈژوئنˈ، عامل اوجگیری تهاجم خشونت بار رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود که تاکنون به شهادت دستکم 926 فلسطینی منجر شده است که بیشتر غیرنظامی بوده اند.

در جریان این تهاجم افزون بر زخمی و آواره شدن ده ها هزار فلسطینی، صدها خانه مسکونی فلسطینیان نیز ویران شده است.

نتانیاهو در آن هنگام با نسبت دادن مسوولیت قتل این 3 صهیونیست به حماس، تهدید کرده بود که این گروه فلسطینی حاکم بر نوار غزه، بهای این اقدام خود را خواهد پرداخت.

ˈجان دونیسونˈ خبرنگار بی بی سی به نقل از روزنفلد نوشت که افرادی که این 3 تن را کشته اند، قطعا یک گروه تنها بوده اند که زیر فرمان حماس فعالیت نمی کرده اند.

این خبرنگار بی بی سی افزود: به نظر می رسد این گفته با سخنان نتانیاهو تناقض دارد.

در جریان تهاجم ماموران امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به بهانه یافتن این 3 تن، چند فلسطینی به شهادت رسیدند و صدها فلسطینی دیگر نیز بازداشت شدند.

روزنفلد افزود: اگر رهبری حماس دستور ربودن این 3 تن را صادر کرده بود، باید از پیش از آن آگاهی می داشت.

رژیم صهیونیستی به هلاکت دستکم 37 نظامی خود در جریان تهاجم 19 روزه به غزه اعتراف کرده است.

شهادت بیش از یکهزار فلسطینی

در همین حال، پایگاه خبری ˈفلسطین الیومˈ عصر شنبه اعلام کرد که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پس از بیرون کشیدن اجساد ده ها فلسطینی از زیر آوارها پس از اعلام آتش بس موقت میان دو طرف، شمار شهدای فلسطینی به بیش از یکهزار نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش ، ˈاشرف القدرهˈ سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه گفت: تیم پزشکی ما تنها جسد 5 تن را در منطقه ˈالشرقیهˈ در استان الوسطی از زیر آوارها بیرون کشیدند.

وی ادامه داد: اغلب شهدا را کودکان و زنان و افراد مسن تشکیل می دهد.

القدره تاکید کرد: در ساعات اولیه آتش بس موقت میان نیروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی، گروههای امداد و نجات دست کم اجساد دستکم 85 جسد را در مناطق جنوبی و مرکزی غزه از زیر آوار خارج کردند.

وی توضیح داد: در پی حملات رژیم صهیونیستی در طول 19 روز، بیش از 6 هزار فلسطینی نیز مجروح و آواره شدند.

پس از موافقت گروههای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با طرح آتش بس 12 ساعته ، این آتش بس از صبح امروز به اجرا در آمد.

همچنین خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که اجساد بیش از 100 تن را از آوارهای غزه خارج کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها