وزیر خارجه سابق آمریکا تاکید کرد پوتین به طور غیرمستقیم در قبال سرنگونی هواپیمای مالزی مسئول است.
کد خبر: ۶۹۹۶۷۹
پوتین در سرنگونی هواپیمای مالزی مسئول است

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، هیلاری کلینتون در گفتگو با فرید زکریا مجری برنامه جی پی اس در این شبکه درباره بحران اوکراین گفت به نظر من در برخورد با تهدیدات در اروپا ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با چالش های مشابهی که همه رؤسای جمهوری در آمریکا با آن روبرو هستند، مواجه است.

وی افزود: روشن است که آمریکا منافع زیادی در کمک به حفظ صلح و امنیت در اروپا دارد و ما ائتلافی رسمی برای این کار داریم که همان ناتو است. اما بیشتر کاری که ما می توانیم انجام دهیم و رئیس جمهور خواهان آن است ، به مشارکت کامل دوستان اروپایی ما نیاز دارد.

کلینتون مدعی شد: شکی نیست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به طور غیرمستقیم با حمایت از ستیزه جویان در شرق اوکراین و فراهم کردن تسلیحات پیشرفته برای آنها و همچنین حضور نیروهای ویژه روسیه و ماموران اطلاعاتی این کشور در تحولات شرق اوکراین، در قبال سرنگونی هواپیمای مالزی مسئول است.

بنابر این لازم است که ما تحریمها علیه روسیه را تشدید کنیم. آمریکا در این خصوص گامهایی برداشته است اما اروپا تمایلی به این تحریمها ندارد. آنها نیز باید بدانند که لازم است در برابر ولادیمیر پوتین موضعی قاطع بگیرند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ذره بین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
۰
۰

نیازمندی ها