وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روسیه را در رابطه با سقوط هواپیمای مسافربری مقصر می‌دانند، اما برای اتخاذ تحریم‌های تازه‌ علیه این کشور هم ‌نظر نیستند. به همین منظور در پایان اجلاس فوق‌العاده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، فرانک اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به افزایش تنش در منطقه شرق اوکراین که به سقوط یک هواپیمای مسافربری منجر شد، گفت برای پایان دادن به بحران باید تلاش بیشتری کرد.
کد خبر: ۶۹۸۹۳۵

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه آلمان در این باره افزود: ما فشار بر کسانی را که برای پایان دادن به بحران جاری همکاری نمی‌کنند، افزایش خواهیم داد. بسیاری از اعضای اتحادیه با من هم‌عقیده‌اند که روسیه هیچ‌گونه گامی جدی برای ختم بحران اوکراین بر نداشته است.

فرانتس تیمرمن، وزیر امور خارجه هلند نیز گفت: اجلاس ما در مورد امکان اعمال تحریم‌هایی ملموس علیه افراد بیشتری به توافق رسید. تهیه این فهرست، فقط دو روز وقت می‌گیرد. پس از آن، روی مرحله سوم تحریم کار خواهیم کرد.

به گزارش یورونیوز، هم اکنون چشم‌ها به سوی رهبران اتحادیه اروپا دوخته شده که مرحله سوم تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را اعمال خواهند کرد یا نه.

با این حال کاترین اشتون، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران تاکید کرد که اکنون تشدید تحریم‌ها علیه روسیه مطرح نیست. گفته می‌شود اتریش و ایتالیا با تحریم‌های تازه علیه روسیه بشدت مخالف هستند.

دولت هلند دیروز را روز عزای عمومی برای قربانیان هلندی حادثه هواپیمای مالزی اعلام کرد. در این حادثه 193 نفر هلندی جان باختند.

روز سه‌شنبه قطاری که اجساد دست‌کم 200 نفر از قربانیان هواپیمای ساقط شده مالزیایی در خاک اوکراین را حمل می‌کرد، با عبور از شهر خارکف که تحت کنترل دولت اوکراین است، راهی هلند شد. چند روز پیش در شرق اوکراین یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی که از آمستردام به سمت کوالالامپور پرواز می‌کرد، پس از شلیک یک موشک زمین به هوا سقوط کرد. در این هواپیما 298 مسافر از جمله 85 کودک و 15 خدمه بودند که همگی جان باختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها