وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این‌که طرح دو فوریتی اصلاح سهمیه 30 درصدی مناطق محروم در صحن علنی مطرح خواهد شد، اظهار کرد: با این مصوبه و با احتساب سهمیه جانبازان حدود 50 درصد از ظرفیت‌ها نسبت به سال قبل کاهش پیدا می‌کند و این مساله یک ظلم در حق دانشجویان آزمون دستیاری است.
کد خبر: ۶۹۸۶۰۶

به گزارش ایسنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی بااشاره به اعتراض دانشجویان نسبت به سهمیه 30 درصدی مناطق محروم اظهار کرد: اختصاص سهمیه 30 درصدی مناطق محروم تصمیم درستی نبود و این تصمیم را مجلس احساسی و غیرکارشناسی گرفت و هرچه ما توضیحاتی در این باره دادیم به آن بی‌توجهی شد؛ اما اکنون بسیاری از نمایندگان به این باور رسیده‌اند که این طرح باید اصلاح شود.

وی با بیان این‌که پیشنهاد وزارت بهداشت این است که حداقل 10 درصد مازاد بر ظرفیت دانشگاه‌های محروم اجازه بومی گزینی داشته باشند، افزود: با این پیشنهاد هیچ آسیبی به ظرفیت آزاد وارد نمی‌شود و به نوعی عده‌ای مورد بی‌توجهی قرار نمی‌گیرند. امسال با احتساب سهمیه جانبازان اگر کل ظرفیت را در نظر بگیریم حدود 50 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته‌ایم و این به هیچ وجه منصفانه و عادلانه نیست و یک ظلم در حق دانشجویان آزمون دستیاری است. هاشمی با اشاره به دیدار خود با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: صحبت‌هایی در این زمینه با نمایندگان مطرح شد که آنها نیز با اصلاح این طرح موافقت کردند. با رئیس مجلس نیز صحبت‌هایی مطرح خواهیم کرد تا در قالب یک طرح دو فوریتی در صحن علنی مجلس، اصلاح این مصوبه مطرح شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها