دعوت روحانی از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

پایان تجاوز، آدم‌کشی و غصب، شکست است

مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 درحالی همچنان ادامه خواهد داشت که کشورهای غربی سه اصل را مورد تاکید قرار می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۸۳۳۸
نگاهی بر سه ادعا

نخست ابهام در فعالیت‌های هسته‌ای ایران و احتمال دستیابی آن به سلاح هسته‌ای و به زعم آنها به کارگیری آن علیه ساکنان منطقه است. دوم ادعای حمایت ایران از تروریسم که با محوریت حمایت ایران از جبهه مقاومت منطقه‌ شامل سوریه، لبنان و فلسطین می‌شود. سوم ادعای حقوق بشر و به ادعای غربی‌ها عدم وجود آزادی در ایران است.

کشورهای غربی با این سه ادعا به دنبال اعمال فشار بر ایران با وضع تحریم‌های گسترده وحتی محکوم‌سازی در مجامع جهانی هستند. این سه محور در حالی اساس ادعاهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته که همزمان با دور ششم مذاکرات ایران و 1+5 منطقه شاهد حملات گسترده صهیونیستها به نوار غزه است.

حملاتی که بیش از 500 شهید و سه هزار زخمی بر جای گذاشته و هر روز بر میزان شهدا و زخمی‌ها افزوده می‌شود. حملات و جنایات صهیونیستها در حالی ادامه دارد که نوع رفتارهای غربی‌ها در قبال آن بسیار قابل توجه است. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و البته وزیر خارجه و دفاع آن، مرکل صدر اعظم آلمان، کامرون نخست‌وزیر انگلیس و اولاند رئیس‌جمهور فرانسه رسماً از اقدامات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و آن را اقدامی مشروع و درست عنوان می‌کنند.

این رویکرد در حالی صورت می‌گیرد که در سراسر جهان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات مردمی برگزار می‌شود. رفتارهای غرب در حالی همچنان ادامه دارد که سه سئوال اساسی مطرح است. اولا آنکه رژیم صهیونیستی که از بمبهای ممنوع و فسفری علیه غزه استفاده می‌کند مسلماً از بمب‌های هسته‌ای نیز برای کشتار بهره خواهد گرفت لذا خلع سلاح هسته‌ای این رژیم امری ضروری است حال آنکه غرب در برابر آن سکوت و حتی به تقویت آن می‌پردازد.

ثانیاً کشتار زنان و کودکان براساس قوانین بین‌المللی و حتی قوانینی که خود غربی‌ها وضع کرده‌اند جنایت علیه بشریت است، پس رژیم صهیونیستی اولین ناقض حقوق بشر است که باید در دادگاه‌های جهانی محاکمه شود حال آنکه غرب به حمایت از این کشتار می‌پردازد.

ثالثاً ترور رهبران و مسئولان فلسطینی از جمله بازداشت نمایندگان فلسطین مصداق بارز تروریسم دولتی است که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. اگر تروریستی در جهان وجود داشته باشد این رژیم صهیونیستی است که تروریسم دولتی آن را در تحولات غزه می‌توان مشاهده کرد،حال آنکه غرب در برابر این جنایات نیز سکوت کرده است.

آنچه امروز در غزه صورت می‌گیرد و حمایت غرب از صهیونیستها خود گواهی بر این حقیقت است که ادعای غرب درباره مقابله با تهدیدات هسته‌ای ایران، حقوق بشر و تروریسم ادعاهایی واهی و فریبکارانه است چرا که اگر غرب واقعاً به دنبال جهان بدون سلاح هسته‌ای، رعایت حقوق بشر و مقابله با تروریسم است باید در مرحله نخست به مقابله با رژیم صهیونیستی بپردازد حال آنکه تحولات اخیر غزه نشان داد که نه تنها چنین رویکردی نداشته بلکه صراحتا به حمایت از این رژیم پرداخته و از هیچ اقدامی فروگذار نبوده است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها