تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ نابرابر با نیروهای مقاومت فلسطین به بیش از 25 نفر رسیده است. اما شهدای غزه 547 نفر و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه 3300 نفر رسیده است.
کد خبر: ۶۹۸۲۵۷
پیام هلاکت 25 نیروی«تزاحال»*

بیش از 13 روز است که باریکه غزه با 41 کیلومتر طول و 6 تا 12 کیلومتر عرض با یورش گسترده ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی روبرو است.

نیروهای مقاومت با حداقل امکانات و تسلیحات نظامی در مقابل این یورش ایستادگی کرده‌اند و حتی توانسته‌اند علیرغم تصور سران تل آویو موشک‌هایی را تا عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک کنند و وحشت را در میان ارتش، سران و ساکنان این سرزمین اشغالی ایجاد کنند.

نیروهای مقاومت در مقابل ارتشی ایستادگی کرده‌اند که یکی از ارتش‌های مجهز از لحاظ تجهزات نظامی است در حالی که نیروهای فلسطینی تنها با سلاح‌های سبک و موشک‌هایی به مقابله پرداخته‌اند که خود آنها را ساخته‌اند و هیچ تکنولوژی پیچیده‌ای هم ندارد.

بیشتر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و خانه‌های مردم غزه است و تاکنون اکثریت شهدای غزه هم از مردم عادی، زنان و کودکان بوده است، در حالی که نیروهای مقاومت تلفات این جنگ نابرابر را به نیروهای نظامی این رژیم تحمیل کرده‌اند.

اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در حملات گسترده به مناطق مسکونی غزه از زمین و هوا و دریا نشان دهنده ضعف در مقابله با نیروهای مقاومت است. ناتوانی در رویارویی با مبارزان فلسطینی، صهیونیست‌ها را وادار ساخته است تا به مناطق مسکونی و مردم عادی این منطقه یورش ببرد و آنها را به خاک و خون بکشد.

هلاکت بیش از 25 نفر از نیروهای ارتش اسرائیل و به اسارت درآوردند چند تن از سربازان آنها از سوی نیروهای مقاومت یک شکست بزرگ برای ارتشی است که پیشرفته ترین تجهیزات و سلاح‌های نظامی را در اختیار دارد.

تانک مرکاوا، جنگنده بمب افکن‌های پیشرفته اف 16، سلاح‌های سبک و سنگین انفرادی از پیشرفته ترین سلاح‌های موجود است که آمریکا در اختیار این رژیم قرار داده است. اما تل آویو آنقدر متزلزل و سست بنیان است که با شلیک چند موشک دست ساز فلسطینی وحشت همه وجود مردم و سران این سرزمین اشغالی را پر می‌کند،‌به گونه‌ای که یک روزنامه نگار صهیونیست، گفته است؛انتشار خبر شمار کشته‌های ارتش اسراییل در غزه باعث روی دادن انقلابی ویرانگر و سوزان در اسراییل خواهد شد.ارتش(رژیم صهیونیستی) در مورد انتشار شمار سربازان کشته شده در غزه، نظارت شدیدی بر ما دارد و شدیداً اخبار ما را سانسور می‌کند.

حتی جان کری وزیر خارجه آمریکا هم این جنگ را یک افتضاح دانسته است.او که برای مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز به استودیوی این شبکه آمده بود، ضمن ابراز ناخرسندی از روند عملیات سربازان صهیونیست در غزه، این حمله را یک «افتضاح خواند.»

«کری» در حالی که برای مصاحبه آماده می‌شد و توجهی به روشن بودن میکروفون نصب شده در مجاورت خود نداشت، در یک تماس تلفنی به یکی از دستیاران خود گفت که «عملیاتی که بنا بود محدود و دقیق باشد، تبدیل به یک افتضاح شده است.»

وی در ادامه این مکالمه تلفنی به مشاور خود گفت:‌ ما باید به «آنجا (سرزمین‌های اشغالی) برویم، حتی باید امشب حرکت کنیم، کنار نشستن در این اوضاع معقول نیست.»

با شروع مصاحبه، «کریس والاس» مجری شبکه فاکس نیوز از کری درخصوص اظهاراتش در زمینه زیاده‌روی در عملیات نظامی در غزه پرسید که «جان کری» با تکرار مواضع دیپلماتیک قبلی خود گفت:‌ جنگ امر خشنی است، من بارها این مسئله را گفته‌ام که ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود و کارهایی که می‌کند، حمایت می‌کنیم.

این اظهارات کری دو نکته را آشکارتر می‌سازد، نخست آن که عملیات نظامی اسرائیل علیه مردم غزه با هماهنگی و اجازه آمریکا انجام شده است. آنجا که کری می‌گوید؛ عملیاتی که بنا بود محدود و دقیق باشد تبدیل به یک افتضاح شده است. بنا بود محدود و دقیق باشد نشان می‌دهد که سران آمریکا از این حمله آگاهی داشتند.

نکته دوم، افتضاح خواندن عملیات سربازان صهیونیست در غزه است. کری توقع نداشته است که این سربازان کارکشته و مجهز در مقابل نیروهای مقاومت اینگونه ناتوان باشند و حتی تلفات زیادی را هم متحمل شوند. در نبرد ارتش اسرائیل و نیروهای فلسطینی علاوه بر این که بیش از 25 سرباز این رژیم به هلاکت رسیده‌اند چندین فروند از تانک‌های پیشرفته مرکاوا منهدم شده است.

حال در نظر داشته باشید که این رژیم پوشالی و پوچ که به تعبیر سید حسن نصرالله سست تر از تارهای عنکبوت است، بخواهد دست از پا خطا کند و جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند یا حمله نظامی انجام دهد. آنگاه در مقابل باران موشک‌های دوربرد و سنگین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چه خواهد کرد؟

روز گذشته سردار جزایری گفته بود؛ در حال حاضر قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران فراتر از کشورهای معمول و برای دشمن بزرگ طراحی و آماده سازی شده است.

با این حساب و با توجه به توانایی‌های ویژه و استراتژیک نیروهای مسلح کشورمان که شامل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، حتی رژیم صهیونیستی هم مورد اشاره نیست و این رژیم جزو کشورهای معمول است و قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای دشمن بزرگ طراحی و آماده سازی شده است.

تحقیر و نادیده انگاشتن این رژیم در سخنان فرماندهان ارشد نظامی کشورمان همواره باعث شده است تا سران و فرماندهان ارتش این رژیم خود را در حقارت و پستی ببینند. هنگامی که از سوی فرماندهان ارتش و سپاه گفته می‌شود رژیم صهیونیستی عددی نیست، اکنون به روشنی دیده می‌شود که در مقابل باریکه‌ای کوچک که هیچ ارتش و نیروی مسلحی ندارد چگونه به استیصال و وحشت افتاده است.

*نام عبری ارتش رژیم صهیونیستی است

محمد صفری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
الیاس دریابانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
۰
۱
معمولا اطلاعات فوق محرمانه را از این طریق منتشر نمی كنند گذشته از این مگر ژاپن الان غیر قابل سكونته ؟ ایرانی هرگز با دشمنانش با سادگی مواجه نمی شه .
حسن
Netherlands
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
۰
۱
معلوم نیست این سازمان ملل چكار می كند یعنی یك سازمان با بیش از ١٦٢ كشور نمی تواند از حقوق یك ملت مظلوم دفاع كند حتی این سازمان به خود زحمت یك بیانیه هم نداده است , این بان كی مون را چه كسانی دبیر كل سازمان ملل كردند كه حتی برای پوشیدن لباس خوابش هم از آمریكایی ها اجازه میگیرد . تمام خونهایی كه به نا حق در فلسطین ریخته می شود مقصر اصلی اش همین دبیر كل سازمان ملل است

نیازمندی ها