سریال «معمای شاه» پشتوانه تحقیقاتی محکمی دارد

گفتگو با نوکر و خلبان شخصی محمدرضا پهلوی

بازدید مدیر شبکه یک از پشت صحنه سریال

«معمای شاه» تابستان امسال پخش می‌شود

مدیر شبکه یک سیما با حضور در شهرک غزالی از محل فیلمبرداری سریال «معمای شاه» بازدید و با عوامل و بازیگران این سریال گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۹۷۵۴۹
«معمای شاه» تابستان امسال پخش می‌شود

«مهدی فرجی» در حاشیه این دیدار گفت: سریال معمای شاه یکی از سریال های تاریخی و فاخر شبکه اول سیماست که دوره پهلوی دوم را از نقطه آغاز تا پایان به تصویر می کشد و بینندگان را از اتفاقات آن دوره مطلع می کند.

مدیر شبکه یک افزود: به تصویر کشیدن وابستگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی رژیم پهلوی به دولت های غربی و بیگانه و اینکه دولتمردان درهیچ یک از تصمیم گیریهای کلان کشور نقشی نداشتند از محورهای این سریال است.

بگفته فرجی سریال معمای شاه تلاش دارد تا زوایایی از تاریخ کشور را با یک قصه دراماتیک به تصویر بکشد و مردم را با بخش مهمی از تاریخ کشورمان آشنا بکند.

مدیر شبکه یک سیما با ابراز رضایت از روند ساخت سریال معمای شاه گفت: خوشبختانه طراحی و ساخت دکورهای جدیدی مانند خیابان منیریه و میدان ژاله سابق خیلی که به باورپذیر کردن این مجموعه کمک می کند پیشرفت خوبی کرده است.

مهدی فرجی با بیان اینکه دکورهای این سریال در اندازه های واقعی ساخته شده است تصریح کرد: تهیه کنندگان این سریال تلاش زیادی کردند تا با ایجاد فضاهای جدیدی، سریال را چشمگیرتر کنند تا مردم بتوانند سریال را در شکل و شمایل واقعی تر به آن زمان ببینند.

مدیرشبکه یک از پخش سریال معمای شاه در تابستان امسال خبر داد و گفت: با روندی که عوامل سازنده این سریال در پیش گرفتند، این مجموعه تلویزیونی در تابستان امسال از این شبکه پخش می شود.

ساخت سریال معمای شاه از مرز 60 درصد گذشت

کارگردان معمای شاه هم در حاشیه این دیدار گفت: تاکنون بیش از 60 درصد این سریال ساخته شده است و با آماده شدن دکورها به زودی از این سریال رونمایی می کنیم.

محمدرضا ورزی با بیان اینکه در حال حاضر درحال ضبط بخش داستانی سریال در منزل دکتر وزیری هستیم افزود: فیلمبرداری بخش های تاریخی و دربار به اتمام رسیده است و هم اکنون در حال ضبط بخش های داستانی هستیم.

وی گفت: این سریال بیش از 700 لوکیشن و بیش از 600 بازیگر دارد که 30 بازیگر آن نقش آفرین اصلی سریال هستند.

این سریال به تهیه‌کنندگی علی لدنی، زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت از سوئیس در سال 1315 تا زمان مرگ به تصویر خواهد کشید. فهرست بازیگران اصلی این سریال عبارت است از:

داریوش کاردان(امیرعباس هویدا)، قطب الدین صادقی (شاپور ریپورتر)، احمد نجفی (ارتشبد رزم آرا)، مهراوه شریفی‌نیا (ثریا)، سعید داخ (هندرسون)، چنگیز جلیلوند (ژنرال هایزر)، سیامک اطلسی (شاپور بختیار)، محمدعلی نجفی (قوام السلطنه)، جعفر دهقان (رضا شاه)، سعید امیرسلیمانی (کهنسالی اسدا... علم)، سپند امیرسلیمانی(جوانی اسدا... علم)، بهزاد خداویسی (پرویز ثابتی)، فخرالدین صدیق شریف (شریف امامی، بولارد)، حسین محب‌اهری (ایادی)، حدیث فولادوند (فوزیه)، اکبر معینی صالح (دکتر مصدق)، آرام جعفری (پروین غفاری)، جمشید جهانزاده (هژیر)، رامبد شکرابی (پرون)، گیتی ساعتچی (تاج الملوک)، کاظم هژیر آزاد (استالین)، عبدالرضا اکبری (سپهبد فضل‌ا... زاهدی)، میکاییل شهرستانی (تیمور بختیار) و حسام نواب‌صفوی(شهید سیدمجتبی نواب‌صفوی) از بازیگران اصلی سریال هستند.

سایر عوامل اصلی سریال عبارتند از: بازیگردان: امیر دژاکام، مدیر تصویربرداری: فرشاد خالقی، تصویربردار: افشین گودرزی، طراح صحنه و دکور: داریوش پیرو، طراح لباس: مارال جیرانی، طراح گریم: شهرام خلج، صداگذاری: سیدعلیرضا علویان، صدابردار: مسعود شاهوردی، مدیرتولید: شهنام شهباز زاده،جلوه های ویژه بصری:حسن پیله ور، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، تدوین همزمان: احسان جعفری، دستیار یک کارگردان وعکاس: مسعود عجمی، مدیربرنامه ریزی: محسن صادقی نسب، برنامه‌ریز: امیرسلیم خانی، دستیار برنامه ریز:حسین متحد،منشی صحنه: مارال فتحی، جانشین تولید: قربانصادقی، دستیاران کارگردان: تینوصالحی، رهام مخدومی وگروه کارگردانی: حجت حسن زاده، میثم فخرایی، آرزو قربانی. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها