روایت یک انقلابی از زندان های شاه تا استانداری

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،این مرکز کتاب (خاطرات سید احمد نصری)تدوین نداخجسته و سید قاسم حسینی را چاپ و روانه بازار نشر کرد.
کد خبر: ۶۹۶۶۲۳
روایت یک انقلابی از زندان های شاه تا استانداری

مرکز اسناد انقلاب اسلامی با توجه به این ضرورت، بخشی از فعالیتهای خود را به ضبط، تدوین و انتشار خاطرات شخصیتهای دخیل در وقایع انقلاب اسلامی اختصاص داده است تا منابع دست اول در اختیار پژوهشگران تاریخ معاصر ایران و تاریخ انقلاب اسلامی قرار گیرد.

انقلاب اسلامی همانگونه که محصول فعالیتهای گستردهی گروهها و اقشار مختلف جامعه بودهاست، باید از زبان افرادی متفاوت و متعدد نیز بازگو شود تا علاوه بر دسترسی جامعتری به جزئیات وقایع، چگونگی و زوایای گوناگون وقایع نیز پدیدار گردد.

کتاب (خاطرات سید احمد نصری)که در این راستا منتشر گردید،اطلاعات سودمندی از فعالیتهای مبارزین انقلابی در شهر قزوین را در اختیار ما قرار میدهد. همچنین با توجه به سپری شدن حدود پنج سال از زندگی ایشان در زندانهای رژیم شاه، روایت دست اولی از فضای زندان و فعالیتهای زندانیان ارائه شدهاست. پس از انقلاب اسلامی نیز راوی خاطرات در عرصههای مختلفی از جمله: حزب جمهوری اسلامی همدان و قزوین، استانداری بوشهر و سیستان و بلوچستان، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و... فعالیت کرده است و خاطرات ایشان در این زمینهها نیز حایز اهمیت است.

شایان ذکر است این اثر در شش فصل تنظیم شده است که در فصل اول به تولد،خانواده و تحصیلات راوی پرداخته و در فصل دوم فعالیت های قبل از انقلاب و در فصل سوم دستگیری و دوران زندان را مطرح کرده است و در فصل چهارم از انقلاب تا جنگ ودر فصل پنجم فعالیت در استان های محروم روایت شده است و بازگشت به قزوین و نمایندگی در مجلس چهارم فصل پایانی این اثر را رقم می زند.

خاطرات سید احمد نصری در شمارگان 1500 نسخه و 312 صفحه در تیرماه سال جاری روانه بازار نشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها