زورگیران را شناسایی کنید + عکس

تصادف ساختگی شگرد سارقان خشن بود

اعضای باندی که برای سفر به شمال کشور با ایجاد تصادف ساختگی خودروهای مدل بالا سرقت می کردند، با ردیابی دختر فراری دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۴۴۳۶
سرقت خودرو به شیوه تصادف ساختگی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اواخر سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 137 نصر به مأموران اعلام کرد که خودرو پژو 206 وی توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید و به شیوه تصادف ساختگی سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، به کارآگاهان گفت:«ساعت 23:30 دقیقه در مسیر بازگشت به منزل بودم که در بزرگراه شیخ فضل الله – به سمت گیشا یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ از عقب با ماشین من تصادف کرد؛ برای بررسی میزان خسارت از ماشین پیاده شدم که دو سرنشین جوان خودرو پراید به سمت من حمله ور شدند؛ یکی از آنها افشانه ای را که در اختیار داشت به صورتم زد و نفر دوم نیز درحالیکه چاقو به همراه داشت، پشت فرمان 206 شد و هردو نفرشان با بجای گذاشتن خودرو پراید از محل متواری شدند».

در اولین مرحله رسیدگی به پرونده، دستور توقیف خودرو 206 در سیستم جامع پلیس ثبت و در ادامه، با بررسی سوابق خودرو پراید بجای مانده در محل سرقت مشخص شد که این خودرو نیز دارای سابقه سرقت بوده و چند روز  پیش از آن، در منطقه نازی آباد به سرقت رفته است.
 
با توجه به اظهارات تکمیلی مالباخته مبنی بر اینکه سارقان اقدام به برداشت مبلغ چهار میلیون تومان وجه نقد داخل حسابر عابر بانک وی کرده اند، کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته موفق به شناسایی یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه در منطقه نازی آباد شدند.
 
در مراجعه به مغازه موبایل فروشی، تصاویر دوربین های مداربسته این محل مورد بررسی قرار گرفت و تصویر خانم جوان حدودا 20 ساله ای در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که وی را در حال خرید گوشی تلفن همراه با استفاده از عابربانک مالباخته نشان می داد.

با بدست آمدن تصویر این خانم جوان و در تحقیقات میدانی از کسبه محل، وی به نام «مریم . ت» (17 ساله) مورد شناسایی قرار گرفت که در مراجعه به محل سکونتش در منطقه نازی آباد مشخص شد که وی مدتی است از محل سکونت خود خارج و دیگر در این محل ترددی ندارد.
 
با توجه به بلامکان بودن «مریم»، تحقیقات پلیسی جهت شناسایی محل تردد وی آغاز و سرانجام «بوستان اندیشه» واقع در 20 متری بعثت به عنوان محل تردد وی مورد شناسایی قرار گرفت ؛ با شناسایی بوستان اندیشه به عنوان محل تردد مریم، این پارک تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام در حین تردد در داخل بوستان، شناسایی و دستگیر شد.

با دستگیری مریم، وی به کاراگاهان اظهار کرد: عابر بانک را فردی به نام «حسام» در اختیار او قرار داده بود.

وی در ادامه افزود:یک روز حسام با مراجعه به من عنوان کرد که قصد دارد تا یک گوشی تلفن همراه گرانقیمت برای من بخرد؛ به این بهانه و سوار بر یک دستگاه خودرو 206 به درب یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه در منطقه نازی آباد رفتیم؛ حسام به بهانه پیدان نشدن محل پارک از ماشین پیاده نشد و پس از دادن کارت عابر بانک از من خواست تا خودم گوشی تلفن همراه را انتخاب و خریداری کنم؛ من نیز با مراجعه به داخل مغازه یک گوشی تلفن همراه مدل بالا خریداری و از مغازه خارج شدم اما به محض سوار شدن به ماشین، حسام گوشی تلفن همراه از من گرفته و مرا از ماشین به بیرون انداخت و از محل دور شد.

شناسایی و دستگیری متهمان اصلی پرونده

با شناسایی «حسام . الف» (23 ساله)، وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار که در سال های گذشته نیز چندین بار به اتهام «سرقت های به عنف» و «ایراد ضرب و جرح عمدی» دستگیر و روانه زندان شده، مورد شناسایی قرار گرفت و مالباخته نیز پس از مشاهده تصاویر بدست آمده از سوابق گذشته حسام، وی را به عنوان یکی از سارقان خودرو مورد شناسایی قرار داد.
 
همزمان با شناسایی «حسام» به عنوان یکی از اعضای اصلی گروه سرقت های به عنف خودرو، شناسایی دیگر عضو گروه نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ با انجام تحقیقات پلیسی، علاوه بر شناسایی مخفیگاه و محل تردد حسام در منطقه باغ آذری یکی از دوستان وی به نام «شاهین . ک» (20 ساله) نیز به عنوان دیگر متهم پرونده مورد شناسایی قرار گرفت.

سرانجام با انجام مراقبت های نامحسوس از مخفیگاه دو متهم و اطمینان از حضور هر دو متهم در مخفیگاهشان، عملیات دستگیری متهمان در روز پنجشنبه 28 آذر ماه امسال انجام و در حالیکه متهمان قصد داشتند تا با ایجاد درگیری از محل متواری شوند، هر دو نفر دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

شاهین در اظهارات اولیه خود ضمن اعتراف به سرقت خودرو پراید بجای مانده در محل سرقت خودرو 206، با طرح این موضوع که طرح و پیشنهاد سرقت خودرو را «حسام» مطرح کرده، گفت: چند ساعت قبل از سرقت خودرو، حسام در داخل قهوه خانه (محل تردد متهمان واقع در منطقه باغ آذری) به سراغ من آمد و گفت: بیا بریم یک خودرو 206 سرقت کنیم تا برای تفریح به شمال برویم که در زمان سرقت، حسام اقدام به زدن افشانه به صورت صاحب خودرو کرد و همزمان خودش نیز در پشت فرمان ماشین نشست و هر دو نفر از محل فرار کردیم.

حسام نیز در اعترافات اولیه صراحتا به سرقت خودرو 206 اعتراف کرد و گفت که خودرو را به قیمت سه میلیون تومان به یکی از افراد سابقه دار منطقه شوش فروخته و پس از آن اطلاعی از سرنوشت خودرو ندارد که با شناسایی خریدار خودرو، این فرد دستگیر و در ادامه تحقیقات نیز خودرو 206 مسروقه کشف شد.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، افزود:با بررسی پرونده سرقت های مشابه تعداد دیگری از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند؛ از جمله این افراد، مالباخته ای پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی عنوان داشت که متهمان علاوه بر سرقت خودرو 405 وی، با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت کیف پول، عابر بانک و گوشی تلفن همراهش کرده اند.  

سرهنگ علی غیاثوند در پایان با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت های به عنف از مراکز تجاری بویژه در تاریکی شب، اظهار کرد:از کلیه شکات و مالبختگانی که بدین شیوه و شگرد (سرقت های به عنف) مورد سرقت خودرو و یا مراکز تجاری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
چوپون
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
خدا لعنتشون كنه كه اینقدر راحت حاصل دسترنج دیگران رو به یغما می برن!

نیازمندی ها