مردی که با همدستی همسرش و تصادف‌های ساختگی پول و اموال قیمتی مردم را می‌دزدید، در تعقیب و گریز پلیس دستگیر و یکصد میلیون تومان پول از وی کشف شد.
کد خبر: ۶۸۵۵۱۱
تصادف ساختگی، شگرد زوج زورگیر

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران، از مردی به اتهام سرقت پول‌هایش شکایت کرد.

شاکی گفت: با خودرو در یکی از محله‌های غرب تهران در حرکت بودم که یک دستگاه خودروی تویوتا که پرچم یکی از کشورهای آسیایی روی آن نصب شده بود، با خودروی من تصادف کرد. در پی این حادثه راننده تویوتا با ادعای این‌که کارمند سفارتخانه است و می‌خواهد همسر و خانواده‌اش را به خانه منتقل کند، از من خواست از او شکایت نکنم تا خسارتم را بپردازد.

وی اضافه کرد: با اعتماد به این مرد، از او خواستم چند‌لحظه‌ای صبر کند تا شماره تلفنم را برایش بنویسم و روز بعد با یکدیگر ملاقات کنیم و در رابطه با میزان خسارت با هم حرف بزنیم.

شاکی افزود: وقتی به سمت خودرو بازگشتم، راننده تویوتا به یک‌باره با چاقو مرا تهدید و چند میلیون تومان پولی را که درون خودروی من بود، سرقت کرد و متواری شد.

در پی این شکایت و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و با اطلاعات به‌دست آمده از متهم فراری و انجام چهره‌نگاری رایانه‌ای از وی و همراهانش، تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها آغاز شد.

در مرحله بعدی تحقیقات، افراد دیگری که چند تبعه افغان نیز در میان آنها وجود داشت با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند مردی با همدستی یک زن و با زور و تهدید، پول و اموال قیمتی‌شان را دزدیده و متواری شده است.

در بررسی از این پرونده‌ها و ادامه تحقیقات از شاکیان معلوم شد، متهم فراری با یک دستگاه خودروی تویوتا با تصادف ساختگی راهشان را سد کرده و پس از حمله و کتک زدن آنها، پول و اموال قیمتی‌شان را سرقت کرده و متواری شده است.

در این مرحله با بررسی از تصاویر رایانه‌ای متهم فراری و همراهان وی مشخص شد، این تصاویر با هم مطابقت دارد و آنها همان افرادی هستند که پلیس در تعقیبشان است. بنابراین جستجو برای دستگیری آنها ادامه داشت تا این که دو روز پیش خودروی متهم در یکی از محله‌های غرب تهران شناسایی و در پی تعقیب و گریز پلیسی توقیف و متهم دستگیر شد.

در بازرسی از خودروی متهم بیش از یکصد میلیون تومان پول و یک قبضه چاقو کشف شد. در تحقیقات اولیه اواظهارات متناقضی را بیان کرد. با احضار مالباختگان به‌پلیس آگاهی، آنها در مواجهه حضوری با متهم او را به عنوان سارق پول و اموال قیمتی‌شان شناسایی کردند.

با اعتراف متهم به سرقت و زورگیری از شهروندان تهرانی و چند تبعه افغان، همسرش نیز که در این دزدی‌ها او را همراهی می‌کرد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد و ادعا کرد شوهرش به زور پول مردم را سرقت می‌کرد و او فقط در این زمینه همراهش بود تا کسی در دزدی‌ها به‌شوهرش شک نکند. بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، آنها روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها