سفیر فلسطین در ایران گفت: خداوند به آنهایی که موشک‌ها و هواپیماهای ما را ساختند، برکت دهد. آنها که با تجربیات علمی، مادی، معنوی و از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک از ملت ما حمایت کردند.
کد خبر: ۶۹۶۱۴۹
خداوند به آنهایی که موشک‌ها و هواپیماهای ما را ساختند برکت دهد

در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران در مجلس حضور یافت و گزارشی از آخرین تحولات و وضعیت غزه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

زواوی در ابتدای سخنانش اظهار داشت: واقعا بسیار اسفناک است، زمانی که بر سر سفره افطار می‌نشینیم چقدر به یاد آوارگان و طردشدگان از شهرها و روستاهایمان باید باشیم و همچنین به یاد مادران فرزند از دست داده، یتیمان، بیوه زنان و بی‌سرپناهان و برادرانمان که هزینه دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دین و کشورهایمان را پرداخت می‌کنند؛ چقدر نیاز داریم که به یاد آنها باشیم.

وی ادامه داد: ملت شجاع فلسطین هر روز در معرض دستگیری نمایندگان و اسرا و مبارزان علاوه بر کشته شدن و سوزاندن در کرانه باختری هستند. 48 درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی دائماً در تظاهرات اعتراض خود به جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه برادران و عزیزان خود، در کرانه باختری و نوار غزه در معرض دستگیری و تعقیب رژیم صهیونیسیتی هستند.

سفیر فلسطین در ایران گفت: مقاومت، قهرمانانه در غزه در برابر حملات هوایی رژیم صهیونیستی مقاومت و ایستادگی کرده و به آن پاسخ می‌دهد. حملاتی که خانه‌های شهروندان بی پناه و صبور را با جنگنده‌های آمریکایی خود مورد تهاجم قرار داده است و بی‌رحمانه کهنسالان، کودکان و جوانانمان را به قتل می‌رسانند آن هم در برابر سکوتی که همانند سکوت اهالی قبرستان است و سازمان‌هایی که از قاتل در برابر مقتول دفاع می‌کنند و از مجرمان با جرم مشهودشان به جای محکوم کردن آنها از آنان حمایت می‌کنند.

هیچ شهر یا روستا یا شهرکی از شهرک‌های دشمن از هدف قرار گرفتن در امان نیست

سفیر فلسطین در ایران ادامه داد: این مقاومت دلیرانه که به وحدت ملی مستحکم استناد می‌کند، به این دشمن از همان جام زهری که ملت ما از صد سال پیش نوشاند، هم اکنون می‌نوشاند. اینک هیچ شهر یا روستا یا شهرکی از شهرک‌های دشمن از هدف قرار گرفتن در امان نیست و صحنه ترس و وحشت در اثر هدف قرار گرفتن توسط هواپیماها، موشک‌ها و عملیات کیفی، شامل حال تمام شهرک‌نشینان اشغالگر است که به نسل من امید می‌دهد که دوران پایان این رژیم اشغالگر از هم اکنون آغاز شده است.

زواوی ادامه داد: شک ندارم که مردم غزه، صبح آزادی و پیروزی را خواهند دید و تردیدی نیست که نبرد غزه مرحله آغازینی است در راه پیروزی بزرگ و شکستن طرح غربی استعماری خواهد بود. ما این تبهکاران صهیونیست را به خواست خداوند به سوی پایگاه‌های اصلی‌شان دفع خواهیم کرد و راهی برای وحدت رزمندگان فلسطین جز عرصه‌های جهاد نیست. از طریق جهاد هم، موضع عربی و اسلامی، پیشرفت و حول محور مسئله فلسطین متحد خواهد شد؛ جهاد برای این موضوع وظیفه شرعی، ملی، قومی و انسانی، است.

خداوند به آنهایی که موشک‌ها و هواپیماهای ما را ساختند برکت بدهد

وی گفت: خداوند به آنهایی که موشک‌ها و هواپیماهای ما را ساختند، برکت دهد. آنها که با تجربیات علمی، مادی، معنوی و از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک از ملت ما حمایت کردند، همان‌ کسانی هستند که همراه ملت فلسطین در راه شهدا برای آزادسازی اولین قبله‌گاه مسلمانان و سومین حرم مبارک و معراجگاه پیامبر اکرم(ص) و سرزمین شهدا، انبیاء و اولیا و صحابه شرکت خواهند کرد.

سفیر فلسطین در ایران افزود: نوادگان سلمان فارسی و فرزندان امام خمینی(ره) و پیروان مقام معظم رهبری، نقش شما نقش محوری است و به آن، از زمان بعثت پیامبر(ص) بشارت داده شده است. پایبندی ما به شما از آن نقش محوری در آزادسازی فلسطین انشاءالله نشأت خواهد گرفت.

زواوی ادامه داد: برخی کشورها گرفتار درگیری‌های تحمیلی و برنامه‌ریزی شده هستند و سلاح‌ها را در آن، به جای هدف قرار دادن دشمن صهیونیستی به سمت سینه‌های فرزندان خود نشانه گرفته‌اند. فتنه‌ای است که نه قاتل در آن می‌داند چرا دست به قتل زده و نه مقتول می‌داند چرا کشته شده است.

مشکلات فلسطین با رژیم صهیونیستی از قدرت و شوکت این رژیم ناشی نشده است

وی اظهار داشت: امید بسیاری داریم که همه بدانند که مشکلات ما با این رژیم از قدرت و شوکت این رژیم ناشی نشده است بلکه از سرکشی آن کسانی است که این رژیم را در فلسطین بوجود آوردند و همچنین از آن و از باطل آن، در برابر حقوق ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند. ما نیاز مبرم داریم که برادران عرب و مسلمان ما تلاش کنند که روند تاریخ این امت را تصحیح کنند و نابودی این غده سرطانی کاشته شده در فلسطین را رقم بزنند.

سفیر فلسطین در ایران گفت: بر شما خواهران و برادران، ماه عبادت و تحجد مبارک باشد. از خداوند می‌خواهم که این غم را از امت اسلامی برطرف کند و همگی را به دور قرآن کریم که نه باطل از پیش و نه از پشت سر می‌تواند به آن نزدیک شود، جمع کند و در کنار سنت پیامبر اکرم(ص) قرار بگیریم. امید ما این است که آنگونه که خداوند خواسته، بهترین امتی باشیم که برای جهانیان پدید آورده است.

آروزی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب داریم

زواوی یادآور شد: مجددا از محضر برادر عزیزم آقای لاریجانی رئیس مجلس و سایر نمایندگان مجلس به ویژه دکتر بروجردی، آقای شیخ الاسلام مشاور رئیس مجلس و حامی انتفاضه پیروزمندمان علیه دشمن پلید بشریت، یعنی صهیونیسم تشکر می‌کنم؛ خواهران و برادران گرامی از خدا می‌خواهم که شما و ملت باشکوه ایران را برکت دهد که این امت از طریق گفت‌وگو با برادران در جهان عرب و اسلام و همسایگان دور و نزدیک، در راستای تحقق منافع استراتژیک امت اسلامی و خدمت به هدف آزادسازی فلسطین "از نهر تا بحر"، باشکوه‌تر تلاش خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیس، خواهشمندم بهترین تبریکات و آرزوی سلامتی و طول عمر و قوت برای رهبر معظم انقلاب را خدمت ایشان و تمام مسئولان عزیز جمهوری اسلامی و فرزندان این ملت عزیز در سراسر شهرها، روستاها، دشت‌ها و کوه‌های سربه فلک کشیده، ابلاغ کنید.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها