مرحله فینال لیگ جهانی از روز چهارشنبه و با حضور شش تیم برتر در ایتالیا آغاز می‌شود

پرواز والیبال برای افتخارآفرینی در فلورانس

با قهرمانی استرالیا در سطح دو و راهیابی این تیم به جمع شش تیم حاضر در فینال، مسافران فینال لیگ جهانی، یکی پس از دیگری عازم دیار فیلسوف و نقاش بزرگ، لئوناردو داوینچی می‌شوند تا از چهارشنبه ماموریت خود را برای نیل به هدف‌های ترسیم شده، آغاز کنند.
کد خبر: ۶۹۵۶۱۰

ملی‌پوشان والیبال ایران نیز ساعت 3 بامداد امروز تهران را به مقصد فلورانس ایتالیا ترک کردند تا برای حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۴ آماده شوند. تیم ملی کشورمان پس از بازی‌های درخشان و پیروزی‌های ارزشمند خانگی حالا از این بخت برخوردار است تا برای نخستین‌بار در طول تاریخ شانس خود را برای ایستادن روی یکی از سکوهای معتبر والیبال دنیا امتحان کند. البته تیم ایران کاری سخت را در سرزمین چکمه‌ای پیش‌رو دارد، زیرا در همان مرحله نخست باید با دوغول بزرگ والیبال دنیا یعنی برزیل و روسیه روبه‌رو شود.

گرچه این دو تیم در مرحله گروهی عملکرد قابل‌قبولی بروز ندادند، اما حداقل برای رسیدن به فینال سیر صعودی را طی کردند.

آندره‌ی ورونکوف، سرمربی روسیه که در شش بازی نخست از تیم دوم و منتخبان لیگ روسیه استفاده کرده بود، پس از کسب نتایج بد، نیکلای پاولف، دیمیتری موسرسکی و ربوف واپالیکوف را به ترکیب اصلی تیمش اضافه کرد تا با آنها جان تازه‌ای به تزارها بدهد. برزیلی‌ها هم در حالی فینالیست شدند که دو بار متوالی ایتالیا را در خانه حریف شکست دادند.

برای مقابله با قدرت‌های اول دنیا در فینال لیگ جهانی، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال کشورمان سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد ظریف، مهدی مهدوی، امیر غفور، آرمین تشکری، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، رضا قرا، عبدالرضا علیزاده و سعید مصطفی‌وند را همراه خود به ایتالیا برد. به این ترتیب اسلوبودان کواچ از وجود دو لیبرو برای ترکیب اعزامی ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی استفاده می‌کند که البته در هر بازی فقط یک نفر از این لیبروها شانس حضور در ترکیب 12 نفره را دارند.

امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی با تائید این خبر یادآور شد تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله نهایی لیگ جهانی حتی اگر به دیدارهای مرحله نیمه نهایی و نهایی صعود نکنند، باید تا پایان مسابقات در فلورانس بمانند.

وی افزود: تیم ملی والیبال ایران سی‌ام تیر و پس از پایان لیگ جهانی به تهران باز خواهد گشت و براساس تصمیم کواچ بازیکنان یک هفته استراحت خواهند کرد.وی تصریح کرد: تیم ملی والیبال ایران از پنجم مرداد اردوی خود را دوباره آغاز خواهد کرد تا برای برگزاری چهار دیدار تدارکاتی و دوستانه با تیم ملی آمریکا آماده شود. در صورتی که ویزای تیم ملی ایران بدون مشکل صادر شود، ملی‌پوشان والیبال کشورمان شانزدهم مرداد راهی آمریکا خواهند شد.ملی‌پوشان ایران تمرینات خود را از امروز بعدازظهر براساس برنامه تنظیم شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) آغاز خواهند کرد و در روزهای چهارشنبه و جمعه بیست و پنجم و بیست و هفتم تیر نیز به مصاف تیم‌های روسیه و برزیل می‌روند.

معدنی جاماند

تیم ملی والیبال ایران بدون مربی‌اش، حسین معدنی در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال شرکت می‌کند. حسین معدنی، دستیار اول اسلوبودان کواچ به دلیل بیماری کیسه صفرا وممانعت پزشک معالج، نتوانست تیم ملی ایران را در سفر به فلورانس همراهی کند.

سعید معروف در شهرداری ارومیه

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با قراردادی یکساله به باشگاه شهرداری ارومیه پیوست. معروف در جریان دور مقدماتی لیگ جهانی دو پیشنهاد از باشگاه‌های هالک بانک ترکیه و ورونای ایتالیا داشت، اما در نهایت تصمیم گرفت با تیم شهر خودش یعنی شهرداری ارومیه همکاری کند. همچنین عبدالرضا علیزاده، لیبروی ملی‌پوش والیبال ایران نیز با تیم شهرداری ارومیه به توافق یکساله رسیده است. گفته می‌شود شهرام محمودی و محمد موسوی نیز توافق ضمنی با باشگاه شهرداری ارومیه داشته‌اند. باشگاه ارومیه خواستار ثبت قرارداد این دو بازیکن پیش از سفر تیم‌ملی به فلورانس ایتالیا شده است. شهرام محمودی از باشگاه فنر باغچه ترکیه و محمد موسوی از دو باشگاه ایتالیایی پیشنهاد دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها