تشکیل ستاد واکنش سریع برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در تلاشیم از طریق تقویت روابط و تعاملات چندسویه، شبکه‌ای منسجم و قوی برای مقابله با حریق و مدیریت بحران وزارت کشور تحت عنوان ستاد واکنش سریع ایجاد کنیم.
کد خبر: ۶۹۵۱۰۳

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه بدرقه ملی‌پوشان قایقرانی کشور برای پاروزنی رودخانه سفیدرود با شعار حمایت از محیط‌زیست، افزود: ستاد واکنش سریع با همکاری و هماهنگی هلال‌احمر، منابع طبیعی، دستگاه‌های انتظامی، ستاد مدیریت بحران و سازمان حفاظت محیط‌زیست تشکیل خواهد شد.

به گفته وی، اگر حادثه در منطقه تحت پوشش سازمان حفاظت محیط‌زیست رخ دهد، تشخیص اعزام بالگرد به‌عهده سازمان محیط‌زیست و اداره کل آن استان است، در غیر این صورت جزو وظایف سازمان جنگل‌هاست.

ابتکار با بیان این‌که پارک جنگلی گلستان از ارزشمندترین پارک‌های ایران است و حریق آن اکنون مهار شده، اظهار کرد: نمی‌توان با قطعیت از عمدی بودن این آتش‌سوزی صحبت کرد، ولی مظنونانی دستگیر و پیگیری قضایی و حقوقی آتش‌سوزی ادامه دارد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: سازمان حفاظت محیط‌زیست به دلیل نوع فعالیت خود همواره با عده‌ای سودجو مواجه است که منافعشان در خطر بوده، به همین دلیل محیط‌زیست نیز همواره در معرض تهدید و آسیب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها