منابع یمنی اعلام کردند که بعد از درگیری‌های چند روزه میان نیروهای دولتی و حوثی‌ها که تاکنون بیش از 300 کشته و آوارگی 10هزار خانوار را به دنبال داشته است، حوثی‌ها توانستند به شهر عمران واقع در شمال کشور تسلط یابند.
کد خبر: ۶۹۴۰۰۰
شهر عمران یمن به دست حوثی ها سقوط کرد

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مسئولان محلی و شاهدان عینی اعلام کردند، پس از روزها درگیری‌ میان ارتش یمن و حوثی‌ها، حوثی‌ها توانستند کنترل شهر عمران، مرکز استان عمران را به تصرف خود درآورند.

بعد از اعلام سقوط شهر به دست حوثی‌ها، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی حوثی‌ها اعلام کرد: حق و عدالت پیروز شد و فرزندان عمران نصرت یافتند.

کمیته ریاست جمهوری یمن که وظیفه پایان دادن به آشوب‌ها در شهر عمران را به عهده داشت، حوثی‌ها را مسئول این اتفاقات دانست و از آن‌ها خواست تا هرچه سریعتر عقب نشینی کنند و از شهر خارج شوند.

قبل از اعلام سقوط شهر عمران به دست حوثی‌ها خبرگزاری‌ها اعلام کردند که این گروه توانست به مقر نیروهای دولتی و امنیتی یمن در استان عمران وارد شده و آنها را تصرف کند.

درگیری‌ها در استان عمران از اوایل فوریه گذشته میان حوثی‌ها و قبایل هم پیمان باآن‌ها از یک سو و تیپ 310 زرهی ارتش یمن به فرماندهی حمید القشیبی و قبائل همراه آن از سوی دیگر در جریان است.

حوثی‌ها اعلام کردند در خلال این جنگ‌ها القشیبی کشته شده و جسد وی را میان دیگر کشته شدگان پیدا کرده‌اند.

بعد از لغو پیمان آتش بس میان حوثی‌ها و ارتش یمن بار دیگر درگیری‌ها میان طرفین شدت یافته است که هر کدام از طرفین دیگری را مسئول این اوضاع می‌داند.

استان عمران خواستگاه قبیله بنی احمر، که یکی از قوی‌ترین قبایل یمن است، محسوب می‌شود که شخصیت‌های برجسته این قبیله از فرماندهان نیروهای مسلح این کشور به شمار می‌روند.

در واکنش به این درگیری‌ها که اخیرا میان طرفین بالا گرفته است، جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن از ادامه خشونت‌ها در عمران و دیگر مناطق یمن به شدت ابراز نگرانی کرد.

جمال بن عمر در بیانیه‌ای توقف هرچه سریعتر خشونت‌ها در این کشور را خواستار شد.

وی همچنین بر لزوم احترام همگان به توافقنامه آتش بس تاکید کرد و افزود: همه طرف‌ها باید برای پایان خشونت‌ها از طریق مذاکرات سیاسی، وارد عمل شوند.

هلال احمر یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان درگیری‌ها بیش از ده‌ هزار خانواده از عمران مهاجرت کرده‌اند و هزاران خانواده دیگر در خانه‌هایشان محاصره شده‌اند.

از سوی دیگر مسئولان امدادرسانی نیز اعلام کردند در جریان خشونت‌ها در عمران دست کم 250 تن کشته و زخمی شدند که این مساله باعث شده تنها بیمارستان در این شهر پاسخگوی نیازها نباشد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها