یک زن و شوهر پس از ۳۵ سال زندگی مشترک و بزرگ کردن ۸ فرزند، به گفته زنی که به آنها شیر داده بود، خواهر و برادر رضاعی اعلام شدند و بر همین اساس، به حکم دادگاه طلاق داده شدند.
کد خبر: ۶۹۳۷۸۶
رأی دادگاه: طلاق؛ زن و شوهر، خواهر و برادر رضاعی‌اند!

جام جم سرا: به گزارش رسانه‌های محلی پادشاهی سعودی، یک زن و شوهر که ۳۵ سال با هم زندگی مشترکی را پشت سر نهاده بودند، با داشتن ۸ فرزند و پس از ادعای یک زن یمنی که به هر دوی آن‌ها شیر داده، به حکم دادگاه بدوی، مطلقه اعلام شدند. این دومین پرونده از نوع خود در دو ماه گذشته است.

به نقل از العربیه یک زن یمنی به دادگاه شهر نجران سعودی گفته است که به هردوی این زوج در دوران طفولیت شیر داده است بنابراین ازدواج آن‌ها جایز نیست و زندگی زناشویی آن‌ها نمی‌تواند ادامه داشته باشد. دادگاه بدوی نجران هم براساس شهادت زن یمنی حکم به ابطال ازداوج داده است.
این امکان وجود دارد که حکم مذکور ملغی اعلام شود، چون مدعی و شاهد زن است. البته در این باره نیز بین علما اختلاف نظر وجود دارد و از پیش بحث مشابهی بین آن‌ها در جریان است.

براساس فقه حنفی، در همچون مواقعی، شهادت دو مرد یا یک مرد و دو زن کفایت می‌کند، نزد امام شافعی شهادت چهار زن، در فقه مالکی شهادت یک زن و یک مرد کافی است، در صورتی که در فقه حنبلی، شهادت زنی که هر دو تن را شیر داده است کافی است و حکم دادگاه براساس همین شهادت صادر شده. اکثر علمای سعودی از نظر فقهی امام احمد بن حنبل تبعیت می‌کنند.
به گزارش جام جم سرا به نقل از شفقنا، دادگاه در حکم خود از زنی که مدعی است به این زوج شیر داده، خواسته است که ادعای خود را ثابت کند.

گفتنی است در ماه ژوئن گذشته نیز پرونده مشابهی از یک زوج که ۲۵ سال باهم زندگی کرده بودند در دادگاه مطرح شد و رأی دادگاه ابطال نکاح آن‌ها بود که منجر به جدایی آن‌ها از یکدیگر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها