معاون عبدالله عبدالله:

حکومت موازی تشکیل می دهیم

محمد محقق معاون دوم «عبدالله عبدالله» نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: تیم عبدالله دولت موازی تشکیل می دهد.
کد خبر: ۶۹۳۴۵۷
حکومت موازی تشکیل می دهیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و پیشتازی «اشرف غنی احمدزی» ، محمد محقق از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد: تیم عبدالله با پشتوانه مردم ، حکومت تشکیل می‌دهد.

شماری از شهروندان کابل دوشنبه شب در اعتراض به تقلب در انتخابات و اعلام پیشتازی اشرف غنی احمدزی تظاهرات کردند و شعارهایی مبنی بر مرگ بر تقلب ، مرگ بر اشرف غنی احمدزی و زنده باد عبدالله سردادند.

براساس تصاویری که از شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر شد، این افراد در خودروهای خود نشسته بودند و حتی تیراندازی هوایی کردند.

شماری از هواداران عبدالله با نصب تصاویر وی بر روی آن نوشته اند: عبدالله عبدالله رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان.

پیش از این ستاد انتخاباتی عبدالله اعلام کرده بود هرگونه اعلام نتایج انتخابات قبل از رسیدگی به تخلفات انتخاباتی پذیرفتنی نیست.

براساس اعلام نتایج اولیه ، اشرف غنی احمدزی با 56 و 44 صدم آرا پیشتاز است و عبدالله عبدالله 43 و 56 صدم آرا را به دست آورده است.

هواداران عبدالله ، عکس بزرگ حامد کرزی را پاره کردند

هواداران عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان عکس بزرگ حامد کرزی را در خیمه لویه جرگه پاره کردند.

صدها نفر از هواداران عبدالله عبدالله که روز سه شنبه در خیمه لویه جرگه کابل تجمع کرده و در انتظار سخنرانی عبدالله هستند ، پیش از آغاز سخنرانی ، عکس بزرگ حامد کرزی را پایین کشیده و پاره کردند.

گفته می شود عبدالله تا دقایقی دیگر در میان هواداران خود حضور می یابد و دولت آینده اش را اعلام می کند.

این درحالی است که براساس اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ، اشرف غنی احمدزی پیشتاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

در این میان وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد درصورتی که هر یک از نامزدها بخواهد به طور فرا قانونی به حل مشکل انتخابات بپردازد ، واشنگتن کمک های مالی خود را به افغانستان قطع خواهد کرد.

وزارت کشور افغانستان فرمانده پلیس کابل را معلق کرد

«حشمت الله استانکزی» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل ، حکم تعلیق ژنرال محمد ظاهر ظاهر را تایید اما درباره علت آن اظهار بی اطلاعی کرد.

ژنرال ظاهر در روز برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ، محموله انتخاباتی را که ضیا الحق امرخیل رییس سابق دبیرخانه کمیسیون انتخابات به شهرستان سروبی منتقل می کرد ، متوقف و امرخیل را به دست داشتن در تقلب های انتخاباتی متهم کرد.

عبدالله عبدالله نیز ضیاء الحق امرخیل را به دست داشتن در تقلب متهم و نوار صوتی منتسب به او را منتشر کرد.

امرخیل مجبور شد از سمت خود کناره گیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
۰
۰
باید عبدالله عبدالله ریاست جمهوری افغانستان رابدست آورد

نیازمندی ها