کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد از مجموع حدود 8 میلیون رای شمارش شده "اشرف غنی احمدزی" از رقیب خود عبدالله عبدالله پیش است.
کد خبر: ۶۹۳۲۰۷
احمدزی با 56 درصد پیشتاز انتخابات افغانستان است

به گزارش بی بی سی، در حالی که اختلافات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مورد ادعای تقلب انجام گرفته در دور دوم انتخابات همچنان لاینحل باقی مانده است، کمیسیون مستقل انتخابات نتایج اولیه این انتخابات را اعلام کرد.

بر این اساس یوسف نورستانی رییس کمیسیون مذکور گفت از مجموع 8 میلیون رای شمارش شده اشرف غنی احمد زی با 4 میلیون و 485 هزار و 888 رای در مقام نخست قرار گرفته و توانسته 56.44 درصد آرا را از آن خود کند. همچنین عبدالله عبدالله با 3 میلیون و 461 هزار و 639 رای و با کسب 43.56 درصد آرا در مقام دوم قرار دارد.

این نتایج در حالی اعلام می شود که عبدالله عبدالله گفته است تا به گفته وی، «آرای پاک از ناپاک جدا نشود» نتایج را به رسمیت نخواهد شناخت. این در حالی است که در دور نخست انتخابات عبدالله عبدالله توانسته بود با به دست آوردن 45 درصد آرا در مقابل 31.56 درصد آرای اشرف غنی احمد زی، رتبه نخست را به دست آورد.

با به تعویق افتادن زمان اعلام نتایج ابتدایی در چهار روز گذشته، تیم‌های انتخاباتی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا نیمه‌های شب گذشته جلسه داشتند و بین آنها بحث طولانی در مورد آرای مشکوک دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در گرفت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها