عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان درباره بررسی و بازشماری یک چهارم آرای ریخته شده به صندوق ها توافق کردند.
کد خبر: ۶۹۳۱۵۶
توافق درباره بررسی یک چهارم آرای انتخابات افغانستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی بی سی، ستادهای انتخاباتی دو نامزد پس از ساعت ها بحث و گفت و گو بین نمایندگان دو ستاد درباره بررسی و بازشماری یک چهارم آرا معادل هفت هزار مرکز اخذ رای توافق کرده اند.

سید حسین فاضل سانچارکی عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله گفته است که گروه رقیب (ستاد اشرف غنی احمد زی) پیشنهادهای اصلاحات و هم‌گرایی را برای به بررسی گذاشتن هفت هزار مرکز مشکوک رای‌گیری پذیرفته است.

این بررسی و بازشماری شامل صندوق هایی می شود که بیش از 595 رای در آن ریخته شده و یا میزان مشارکت زنان از مردان در این مراکز بیشتر بوده است.

تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله گفته که تا زمانی که آرای مشکوک بررسی نشود نتیجه انتخابات را نمی پذیرد اما تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی گفته که نتیجه ابتدایی به هر قیمتی باید امروز اعلام شود و شمارش آرای مشکوک بعدا صورت گیرد.

قرار بود نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با دو نامزد مدعی پیروزی، چهارشنبه هفته پیش اعلام شود اما به دلیل مشکلات فنی، کمیسیون مستقل انتخابات نتوانست نتیجه ابتدایی را به موقع اعلام کند و آن را به تعویق انداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها