روزنامه خندان

سنت عجیب سلول درمانی

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند.حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۹۳۳۸۲
سنت عجیب سلول درمانی

جام جم آنلاین : ژُنُبش دانشژویی

کم در فضای جامعه آمار و ارقام مربوط به اعتیاد اعلام می‌شود، که فقط مانده در فضای علمی دانشگاه هم این جور آماری اعلام شود. به حق چیزهای ندیده و نشنیده!....

- برای شما که سر در لاک خودت داری، ندیده و نشنیده است. ما هم شنیدیم و هم دیدیم داداش؛ حالیته؟!.... (تا به حال هیچ کس با یک همچین ادبیات فخیمی با ما صحبت نکرده بود. تا آمدیم ببینیم کی هست طرف، اطرافیانش هل داده و برده بودندش!)

خبر وارده: «مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 6.2 درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی وابسته به وزارت علوم و 6.1 درصد دانشجویان وابسته به وزارت بهداشت، مصرف کننده مواد هستند که متاسفانه این آمار در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است.» - به نقل از برخی جراید واقع گرا.

استنتاج عملی: به نظر می رسد که با عنایت به آنچه گفته شد، از حالا ما با دو گونه و پدیده دانشجویی در سطح دانشگاه ها مواجه باشیم:

جنبش دانشجویی: حرکتی ارزشمند و از سر ایمان و آگاهی و دانش که باعث پویایی و نشاط هرچه بیشتر محیط دانشگاه و حضور مثبت و اثرگذار آن در جریانات سیاسی و فرهنگی می شود اگرچه یک مدتی بلاتشبیه عین منارجنبان اصفهان، دور آن داربست زده شده تا تعمیرات لازم روی آن انجام پذیرد که در آینده دچار انحراف و اعوجاج و افراط و تندروی نشود. جنبش آن است که آهسته و پیوسته رود!

ژنبش دانشژویی: حرکتی در عین بی حرکتی، که محیط دانشگاه را به بی تحرکی و رخوت می کشاند و باعث اعتیاد برخی دانشجویان لرزنده به مواد لازم برای سازندگی کذایی می شود. مسئولان فرهنگی دانشگاه ها مشغول تقویت و تحکیم جریان ازدواج دانشجویی هستند، مراقب باشند که از جریان های خلاف جریان دیگر غافل نگردند. یک دفعه می بینید طرف دانشجوی مثلا ادبیات است، اما به مهندسی مواد هم علاقه دارد.

بسته پیشنهادی: هر چند کلمه حساس «بسته» در اینجا از بار معنایی خاصی برخوردار است و دل آدم به هزار جا می رود، اما منظور و مراد ما، طبق روال معمول این ستون، همان بسته راهکاری همیشگی است که در کنار انتقادات سازنده مان به عنوان پیشنهاد های ارزنده، ارائه می دهیم:

1ـ توجیه دانشجویان: آموزش دانشگاه حتما به دانشجویان عزیز متذکر شود که منظور از کلاس های عملی در برنامه ارائه شده از سوی دانشگاه چیست. دشمن سوءاستفاده نکند.

2ـ پاسداشت اکثریت: فراموش نکنیم که حتی اگر آمار اعلام شده از سوی مسئولان درست باشد، باز حدود 94درصد دانشجویان ما سالم و متنفر از اعتیاد هستند. اگر هم مختصراعتیادی دارند، به مطالعه و کسب علم و دانش است که از بیکاری بهتر است.

3ـ شناسایی منحرفین: فقط جریان اعتیاد نیست؛ جریان های انحرافی عموما در همه جا هستند. محیط دانشگاه هم مستثنا نیست. همین چند روز پیش، پسر دانشجویی که با نفوذ به رایانه استادش، نمره های تجدیدی خود و هفت نفر از همکلاسی هایش را دستکاری کرده بود، با ارائه شکایتی از سوی استاد، از سوی پلیس فتای استان خراسان، بسرعت دستگیر شد. باز خدا را شکر که فقط به رایانه ختم شده و طرف به«یارانه» استاد نتوانسته نفوذ کند!

4ـ استیضاح وزیر: چندی است که عده ای معدود از نمایندگان مجلس، به دنبال طرح استیضاح وزیر محترم علوم ـ آقای دکتر فرجی دانا ـ هستند که کسی آن را به این مقوله اعتیاد برخی از دانشجویان ربط ندهد. ظاهرا دلیلش عمل نکردن به برخی وعده ها و قول ها از سوی وزیر بوده که هیات رئیسه مجلس از آنها خواسته تا با خود وزیر جلسه بگذارند و مسائل را حل کنند. اگر شد و یادشان بود، بد نیست راجع به همین آمار اعتیاد دانشجویان هم یک صحبتی به عمل آورند؛ به هرحال، مملکت چیزهایی مهم تر از ساپورت هم دارد که یحتمل از سوی دشمن ساپورت می شوند!

سیاست روز : عباس آقا و حاجی مایلی (قسمت دوم)

دیروز عرض کردیم خیلی وقت بود که دست و دلمان به "تک مضراب" نمی‌رفت.راستش کم‌کم داشتیم ناامید می‌شدیم که ناگهان...

یروز عرض کردیم خیلی وقت بود که دست و دلمان به "تک مضراب" نمی‌رفت.راستش کم‌کم داشتیم ناامید می‌شدیم که ناگهان برادر "محمد مایلی‌کهن" مصاحبه‌ای کرد و امید را به اردوگاه طنزپردازان برگرداند.
البته هنوز معتقدیم "نمک" برادر کفاشیان یک چیز دیگر است اما یک ضرب‌المثل قدیمی ایرانی داریم که می‌گوید: نمکی که در بیانات شیوای "مایلی" هست در هیچ شوره‌زار دیگری پیدا نمی‌شود. اکنون مابقی تک‌مضراب را می‌زنیم.
حاجی مایلی: من هزار عیب دارم ولی سایت کنفدراسیون آسیا در زمان سرمربیگری من نوشت که در فوتبال آسیا رنسانس به وجود آمد که علت آن شایستگی جوانان ایرانی بود.
ننجون: اینجاست که شاعر می‌فرماید "من آنم که رُستم بوَد پهلوان!

یک ضرب‌المثل داریم که می‌گویند فلان چیز را رنگ می‌کنند تا جای فلان چیز بفروشند.
ننجون: والله بالله ما هم این ضرب‌المثل را شنیدیم ولی مطمئنیم اینهمه "فلان" ندارد.

من "عادل" را دوست دارم زیرا او هم ایرانی است.
ننجون: شما معمولا هر کسی را دوست دارید با خاک یکسانش می‌کنید؟

من خجالت می‌کشم که بخواهم جایی که می‌روم از اسمم استفاده کنم.
ننجون: راستش ما هم خجالت می‌کشیم جایی که می‌رویم از اسم شما استفاده کنیم.

من یک آدم مستقلی هستم نه طرفدار احمدی‌نژاد هستم نه رفسنجانی و روحانی و خاتمی ...
ننجون: ما هم که خوابیم.

من از احمدی‌نژاد حمایت کردم و به او اعتقاد داشته و دارم.
ننجون: هنوز هم خوابیم.

من از نمایندگان مجلس می‌خواهم مسائل مربوط به تیم‌ملی را بررسی کنند.
ننجون: اتفاقا بعضی از همین عزیزان قرار بود شخصا در "برزیل" حاضر شوند و از فاصله خیلی نزدیکتر "مسائل" را بررسی کنند که جور نشد.

شرق : سنت عجیب سلول‌درمانی

اعصاب نمی‌گذارند برای آدم. پژوهشکده رویان اعلام کرده اولین کارخانه سلول‌درمانی خاورمیانه را در تهران راه انداخته.
ولی این بی‌انصافی است. سلول‌درمانی یکی از رفتار و آداب سنتی ایرانیان و حتی یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی ایران است. بعد پژوهشکده رویان یک‌طوری گفته اولین کارخانه سلول‌درمانی را راه انداخته انگار ادیسون برق را اختراع کرده باشد.
سلول‌درمانی
دانشمندان معتقدند نخستین سلول‌درمانی در گذشته تاریخ انجام شده است که متاسفانه آن آزمایش با شکست روبه‌رو شد و فرد مورد آزمایش پیش از به‌نتیجه‌رسیدن آزمایش‌ها، درگذشت.
تک‌سلول‌درمانی
همچنین تحقیقات نشان می‌دهد راحت‌ترین نوع زندگی را تک‌سلولی‌ها دارند. برای همین دیده شده شرایط زندگی ما چندسلولی‌ها را اینقدر سخت می‌کنند که به زندگی تک‌سلولی‌ها رضایت بدهیم. به این شیوه تک‌سلول‌درمانی می‌گویند.
سلول‌درمانی گروهی
ممکن است ما در کارگروهی - مثل ورزش‌های تیمی و گروهی- موفق نباشیم، اما خوشبختانه در سلول‌درمانی گروهی موفق عمل کرده‌ایم.
سلول‌درمانی بنیادی
همچنین سلول‌درمانی یک حالت موضعی دارد، یک حالت بنیادی هم دارد. درمان موضعی با سلول چندروز بیشتر طول نمی‌کشد. اما درمان بنیادی با سلول زمان زیادی می‌برد.
آمبوسلول‌درمانی
آمبوسلول‌درمانی به وضعیتی گفته می‌شود که در آمبولانس را روی آمبولانس‌چی می‌بندند تا آمبولانس تبدیل به آمبوسلول شود. الان هم تا در بسته نشده، آمبولانس‌چی گازش را بگیرد و برود به سمت افق خودش را گم‌وگور کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها