میلیون‌ها ختم قرآن کریم در کنار رادیو و تلویزیون

پخش برنامه های ترتیل قرآن کریم از شبکه های رادیویی و تلویزیونی با اقبال خوب مردم روزه دار کشورمان مواجه شده است
کد خبر: ۶۹۲۹۲۴
میلیون‌ها ختم قرآن کریم در کنار رادیو و تلویزیون

میلیون ها ایرانی در ساعات مختلف شبانه روز در ماه مباک رمضان با برنامه های ترتیل قرآن کریم که از رادیو و تلویزیون پخش می شود همراه می شوند .


طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در شورای معارف رسانه ملی در هر یک از ساعات روز میتوان از یکی از شبکه های رادیویی و تلویزیونی ترتیل جزء های قرآن کریم را با صدای قاریان ممتاز کشور شنید .

در تماس هایی که با واحد ارتباط با مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی (162) گرفته شده مخاطبان این رسانه از پخش برنامه ترتیل قرآن کریم اظهار رضایت زیادی کرده اند . بیشتر نظرات کسب شده بر رضایت از تنوع ترتیل ها و همچنین تنوع زمان پخش در شبکه ها معطوف بوده است .

بنا بر این نظرات عده زیادی از هموطنان با ترتیل های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی مشغول ختم قرآن کریم در ماه پر برکت رمضان هستند .

پخش ترتیل های قرآن کریم در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به گونه ای برنامه ریزی شده است که مردم متدین و روزه‌دار با برنامه ریزی آسان‌تر، فیض ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را از دست ندهند.

به عنوان مثال رادیو معارف دو بار در روز تلاوت یک جزء قرآن کریم را تقدیم مخاطبان خود می‌کند که بار اول پس از اذان و نماز صبح هر روز در ساعت 4:15 بامداد با تلاوت استاد کریم منصوری و بار دوم تلاوت یک جزء از قرآن کریم از ساعت 14:45 بعد از ظهر به صورت زنده و مستقیم از جوار بارگاه ثامن الحجج علیه السلام پخش می‌شود .

در تلویزیون ، شبکه یک بعد از نماز صبح ترتیل قرآن کریم را از مشهد مقدس پخش می‌کند . شبکه دو ترتیل نوجوانان را ساعت 11 از حرم حضرت معصومه (س) به نمایش می‌گذارد . شبکه سه جمع‌خوانی قرآن را ساعت 14 و 45 دقیقه از قم به صورت زنده پخش می‌کند و شبکه چهار این مراسم را ساعت 17 از اصفهان به مخاطبان روزه‌‌دار تقدیم می‌کند .

شبکه تهران هم ساعت 13 و 45 دقیقه را به پخش ترتیل و جمع‌خوانی قرآن اختصاص داده است و شبکه قرآن سه زمان را برای پخش این مراسم در نظر گرفته است ؛ ساعت یک بامداد ، بعد از نماز صبح جمع‌خوانی از آران و بیدگل و ساعت 10 و 30 دقیقه که این مراسم از مشهد پخش می‌شود .

علاوه بر این ، شبکه‌های جام‌جم یک نیز یک برنامه قرائت ترتیل قرآن ساعت 18 به وقت محلی از مشهد ،جام‌جم دو ساعت 11 به وقت محلی از قم و جام‌جم سه ساعت 22 به وقت محلی از شیراز این مراسم را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور پخش می‌کنند .
(روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها