علت رونمایی از«خلیفه » در موصل

ابهامات زیادی در مورد «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش که اخیرا خود را خلیفه مسلمین خوانده و دولت اسلامی عراق و شام را به یک خلافت خودخوانده اسلامی تغییر نام داده ، بوجود آمده است.
کد خبر: ۶۹۲۶۰۵
علت رونمایی از«خلیفه » در موصل

به گزارش فردا، روز جمعه منابع رسانه ای عراق خبر دادند که ابوبکر البغدادی درحمله هوایی نیروهای عراقی زخمی شده است. اما بلافاصله داعش یک روز پس از این خبر، فیلمی را منتشر کرد که ابوبکر البغدادی را با پوشش سیاه که مخصوص خلفای عصر عباسی است، در حال سخنرانی روی منبری سنگی در مسجد جامع نورالدین، یکی از مشهورترین اماکن مذهبی شهر موصل نشان می‌دهد.

این ویدئوی بیست دقیقه‌ای در یکی از سایت‌های وابسته به داعش منتشر و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.ویدئوی منتشرشده با چند دوربین و به صورت حرفه‌ای فیلمبرداری شده و به نظر می‌آید مربوط به نماز جمعه شهر موصل باشد.

این درحالی است که دولت عراق اعلام کرده، ویدئویی که از ابو بکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی دولت اسلامی که از طریق اینترنت منتشر شد و او را در حال نماز خواندن در شهر موصل نشان می دهد ، ساختگی است.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که با اینکه داعش به طور هدفمندی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می کند اما تا به حال سرکرده آن خود را به این صورت در انظار عموم ظاهر نساخته بود و به نظر می رسد فارغ از اینکه ابوبکر بغدادی زخمی شده باشد یا نشده باشد این فیلم ویدئویی پاسخی به خبر زخمی شدن سرکرده داعش است. چرا که درستی خبر زخمی شدن بغدادی می تواند شیرازه گروهک تروریستی داعش را از هم بپاشد .

حمایت اجباری اصلاح‌طلبان از روحانی

رئیس امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: تندروهای اصلاح‌طلب اخیرا تاکید می‌کنند "از دولت نقد، اصولگرایان را تخریب و عملکرد آن‌ها را سیاه‌نمایی کنید، حتی تندروهای اصلاح‌‌طلب را نقد و محکوم کنید."

به گزارش صراط،، "حمیدرضا ترقی" با اشاره به اظهارات اخیر اصلاح‌طلبان با مفهوم "مصادره کردن دولت یازدهم به نفع خود"، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان از ابتدا از روی ناچاری از دکتر روحانی حمایت کردند، چرا که متوجه شدند، نامزد آنان در انتخابات رأیی ندارد بنابراین با توصیه کارگزاران تنها راهی که انتخاب کردند، حمایت از روحانی بود.

وی با بیان این که حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی مبتنی بر یک میل باطنی نه، بلکه مبتنی بر تاکتیک موقتی بود، افزود: امروز هم شاهد اجرای پروژه‌های دولتی از سوی اصلاح‌طلبان برای عبور از دکتر روحانی هستیم که برای رسیدن به اهداف خود در انتخابات آینده مجلس تلاش می‌کنند، به همین دلیل در جلسات بر حمایت از دولت یازدهم مصر هستند.

ادعای روزنامه آذری درباره مذاکرات هسته ای

روزنامه ینی مساوات چاپ باکو با انتشار گزارشی در باره مذاکرات هسته ای ایران با غرب و احتمال لغو تحریم ها بر ضد ایران ادعا کرد:غرب با زمینه سازی برای صدور نفت و گاز ایران به بازارهای جهانی ضربه سنگینی بر روسیه خواهد زد.

روزنامه مذکور به نظر برخی از تحلیلگران اشاره کرده و آورده است: به همین خاطر توافق به وجود آمده میان ایران و جهان غرب، ناشی از توافقات دوجانبه میان ایران و آمریکا بوده است. هدف آمریکا این است که نفت و گاز ایران را به غرب منتقل نماید. طبیعی است که در این صورت نیازمندی جهان غرب از روسیه در زمینه انرژی به طور جدی کاهش خواهد یافت.

ممکن است با بهبود روابط با ایران، انتقال انرژی خاورمیانه از طریق آذربایجان و گرجستان به اروپا نیز مطرح شود. به همین خاطر اهمیت سیاسی ایران برای آمریکا روز به روز بیشتر می شود. اظهارات حسن روحانی در خصوص امکان مبارزه مشترک با آمریکا در مسأله «داعش» نیز نشانگر آن است که در مذاکرات دوطرفه میان دو کشور خیلی از مسائل استراتژیک مورد بررسی قرار گرفته است.

درخواست صدر از مالکی برای انصراف

رهبر جریان صدر عراق از نوری مالکی خواست از نامزدی برای تصدی مجدد پست نخست وزیری این کشور کناره گیری کرده و نامزدی از ائتلاف دولت قانون را معرفی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسلة، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق تاکید کرد: با توجه به اوضاع کنونی عراق حل سیاسی بحران کشور می‌تواند به پایان دادن مشکلات مردم عراق و پایان دادن به جنگ کنونی کمک کند.

وی گفت: مالکی خود اخیرا اظهار داشته که تنها در صورتی از پست نخست وزیری کناره گیری می‌کند که نامزدی از ائتلاف دولت قانون معرفی شود. به عقیده من نیز باید نامزدی از این ائتلاف را معرفی کرد چرا که بزرگترین فراکسیون است و اگر فردی شایسته انتخاب شود دری برای پایان یافتن مشکلات مردم عراق باز می‌شود.

رهبر جریان صدر عراق تصریح کرد: ما توصیه‌ها و پیشنهادات مرجعیت دینی عراق را که همواره منتظر اتخاذ اقدامات مناسبی از سوی سیاستمداران عراقی است، فراموش نمی‌کنیم برای همین باید به خاطر اهدافی والاتر از شخصیت‌ها یا فراکسیون‌ها، به روح ملی گرایی و برادری آراسته شویم. یعنی باید نامزدها را به افرادی تبدیل کنیم که در چنین شرایط سختی تاثیرگذار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
۰
۰
هرچه مرجعیت عراق بخصوص آیت ا... سیستانی بگویند به نفع مردم عراق است

نیازمندی ها