وضعیت کربلا پس از ناآرامی‌های اخیر

منابع محلی در عراق اعلام کردند که وضعیت در شهر کربلا پس از ناآرامی‌های چهارشنبه به حالت عادی بازگشته است.سرهنگ احمد الحسناوی، رییس پلیس کربلا، با اعلام این خبر گفت نیروهای امنیتی توانستند به اعتراضات طرفداران شیخ محمود الصرخی پایان دهند.
کد خبر: ۶۹۳۰۴۶
وضعیت کربلا پس از ناآرامی‌های اخیر

منابع آگاه نیز از بازداشت الصرخی توسط گروه‌های نزدیک به عمار حکیم، روحانی پرنفوذ عراقی و رییس مجلس اعلای عراق، خبر دادند. منابع نزدیک به حکیم اما این موضوع را رد می کنند.

سه شنبه شب کربلا شاهد درگیری هایی بین هواداران ، "محمود الحسنی الصرخی" ونیروهای امنیتی این شهربود.

طی روزهای گذشته، مقامات آمریکایی اقدامات دیپلماتیک خود را برای حل و فصل بحران عراق افزایش داده اند. در این راستا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، روز گذشته باراک اوباما در تماس تلفنی با پادشاه عربستان، در مورد قدرت گرفتن شبه نظامیان در عراق به گفتگو پرداخت. بر اساس این بیانیه، اوباما همچنین از عربستان به دلیل تعهد به کمک ۵۰۰ میلیون دلاری به آوارگان عراقی تقدیر کرد. این در حالیست که بغداد، سعودی‌ها را متهم به تشویق "نژادکشی" در عراق کرده‌اند، اما سعودی‌ها گفته‌اند، تنها به شورشیان سنی در سوریه کمک مالی و تسلیحاتی می کنند و حمایت از شورشیان سنی در عراق را رد کرده اند.

اردن و عربستان هدف بعدی داعش

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر،‌ با بیان اینکه داعشی ها برای بدست گرفتن کنترل مصر نقشه داشتند گفت: من به آمریکا و اروپا در مورد فراهم کردن هر نوع کمک به داعش هشدار داده بودم و به این کشورها گفته بودم که آنها از سوریه بیرون می آیند تا عراق و سپس اردن و بعد عربستان سعودی را هدف قرار دهند.

وی در واکنش به تلاش بارزانی برای اعلام استقلال کردستان گفت چنین رفراندومی باعث شروع فروپاشی «فاجعه آمیز» عراق و تبدیل آن به کشورهای کوچک می شود که اکنون با حمله داعش شروع شده است.

سیسی افزود: به آمریکا و اروپا درباره جاه طلبی های داعش هشدار داده بودم.

داعش، طرح غرب برای تخریب چهره اسلام

وقتی که واژگان "نکاح" به جای زنا، "جهاد" به جای قتل و ترور و "دولت اسلامی" به جای آدم کش‌های استیجاری، به صورت هماهنگ و یکپارچه در رسانه‌های غربی و عربی استفاده می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت غرب این بار روشی جدید برگزیده و با تقویت گروه‌های تروریستی کاریکاتوری نو از اسلام را در پوششی به ظاهر غیرساختگی و طبیعی به عرصه ظهور رسانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با نقش پیدا کردن رسانه‌ها در تغییر و هدایت افکار عمومی، استعمار فرصت طلب غربی با اسارت گرفتن مفاهیم و واژگان مختلف، از قبیل حقوق بشر، دموکراسی و آزادی در نقش دایه دلسوزتر از مادر، ظاهر شده و تلاش می‌کند این مفاهیم ارزشمند را به زعم خود برای جهانیان تصویر‌سازی کند.

اما آنچه بیش از پیش نگران کننده است، سخت کوشی آنها برای تصویرسازی غلط از مفاهیم و اصطلاحات اسلامی است.

رسانه‌های وابسته به استکبار با نسبت دادن واژه "جهادی" به افرادی که این روزها قتل و تجاوز مبنای کارشان قرار گرفته، تلاش می‌کنند، برای افکار عمومی جهان که با اسلام ناآشنا هستند، چهره‌ای نفرت انگیز و منزجر کننده از اسلام را بسازند، از همین رو سیاست اسلام هراسی که در دل آن ایران هراسی هم وجود دارد را در دستور کار رسانه‌های خود قرار داده‌اند تا با پوشاندن لباس قتل و تجاوز بر تن اسلام، ضمن خشونت‌گرا و منطق‌گریز جلوه دادنش، مانع از دیده شدن ماهیت لطیف و مهربان آن شوند.

آمریکا به دنبال معامله بزرگ با ایران باشد

یک نشریه آمریکایی با اشاره به حوادث عراق و منطقه خاورمیانه، مذاکرات جاری هسته‌ای و منافع ایران وآمریکا اعلام کرد که هم‌اکنون زمان مناسب برای دست یافتن به یک معامله بزرگ با ایران است به گونه‌ای که هر دو کشور بتوانند منافع خود را تأمین کنند.

به گزارش تسنیم؛ روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به نوشته جان کری وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه "زمان برای اینکه ایران بتواند آینده خود را انتخاب کند در حال اتمام است" نوشت که این موضوع برای آمریکا نیز مطرح است که این کشور باید با واقعیت‌های در حال ظهور روبه‌رو شود، پارادایم خود را تغییر داده و این گزینه را اختیار کند که با ایران همچون یک متحد بالقوه در آینده رفتار کند یا اینکه بیش از پیش از آن فاصله بگیرد."

همچنان که حوادث اخیر عراق و دیگر نقاط خاورمیانه نشان داده است، منافع ملی ایالات متحده در منطقه تنها از طریق دیپلماسی دوجانبه و چهره به چهره حفظ می‌شود. هدف مشترک ایران و ایالات متحده بایستی به یک معامله بزرگ بینجامد - که شامل یک تضمین امنیتی ملموس، قابل راستی‌آزمایی و پایدار برای ایران از سوی آمریکا و متحدان غربی آن در مقابل گشودن کامل برنامه‌های اتمی ایران به روی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور اطمینان بخشی به غرب در مورد ماهیت صلح‌آمیز آن است. این معامله باید تضمین امنیتی در اختیار ایران قرار دهد و به موازات آن این کشور باید حمایت کامل و غیرمشروط خود برای با ثبات کردن ناحیه گسترده خاورمیانه از افغانستان تا عراق، سوریه و لبنان را به کار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها