حمله راکتی طالبان به تانکرهای سوخت در افغانستان

توقفگاه 400 تانکر سوخت نیروهای ناتو و افغانستان در منطقه موسوم به قلعه حیدرخان از جمعه شب آتش گرفت که تا ظهر دیروز ادامه داشت.
کد خبر: ۶۹۲۲۸۰

به گزارش بی.بی.سی، طالبان ضمن بر عهده گرفتن این اقدام اعلام کرد با پرتاب راکت و موشک، تانکرهای مستقر دراین منطقه را آتش زده است. البته نیروهای پلیس هنوز این موضوع را تائید نکرده‌اند.

بنابه گزارش خبرنگاران حاضر در محل حادثه، تا ظهر دیروز آتش‌سوزی مهار شد، ولی مالکان تانکرها گفتند احتمال می‌رود مقدار نفت باقیمانده در داخل تانکرها با گرم‌شدن مجدد دوباره آتش بگیرد. مقام‌های پلیس کابل تعداد تانکرهای آتش گرفته را ۲۰۰ دستگاه اعلام کرده‌اند، اما شاهدان می‌گویند احتمالا حدود ۴۰۰ تانکر در این حادثه سوخته است. رسانه‌های محلی نیز تعداد این تانکرها را ۴۰۰دستگاه گزارش کرده‌اند.

مالکان این تانکرها گفته‌اند تانکرها از حدود دوماه پیش در این محل متوقف بوده و مقامات دولتی به آنان اجازه حرکت نداده‌اند.

بنابه گفته مالکان، این تانکرها مربوط به شرکت‌های خصوصی بوده که مواد سوختی را به نیروهای ناتو در ولایت قندهار در جنوب افغانستان منتقل می‌کرد.

این افراد تائید کردند تعدادی از رانندگان تانکرها در خواب بودند که آتش‌سوزی شده و این افراد در آتش گیر افتاده و جان داده‌اند، اما تعداد کشته‌شدگان تاکنون مشخص نیست.

نجیب دانش، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان درباره این حادثه به خبرگزاری‌ها گفت که جمعه شب به دلیل انفجار در تانکرهای سوخت که قرار بود به ولایت غزنی در جنوب افغانستان منتقل شود، ابتدا تعدادی تانکر آتش گرفت و بعد به دیگر تانکرها سرایت کرد.

جمعه گل، از رانندگان کامیون که شاهد این حمله بوده است، گفت: مهاجمان از طالبان یا دیگران بودند، اما آنچه مشخص است این‌که آنها لباس نظامی به تن داشتند و ما نمی‌توانستیم بفهمیم چه اتفاقی در شرف وقوع است.

وی افزود: آنان به سمت رانندگان شلیک می‌کردند و کامیون‌های حامل سوخت را نیز به آتش می‌کشیدند. هر یک از رانندگانی که می‌خواست کامیون خود را روشن و فرار کند، هدف تیراندازی‌ مهاجمان قرار می‌گرفت.

پس از این آتش‌سوزی، مالکان این تانکرها مقابل پاسگاه پلیس محل تظاهرات کردند. گفته می‌شود درگیری میان آنان و پلیس به زخمی شدن هفت نفر منجر شده است. گفته می‌شود افراد خشمگین پاسگاه پلیس را در محل آتش زدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها