زنگ خطر برای کرملین به صدا درآمد

جبهه جدید داعش در حیاط خلوت روس ها

آمریکا به همکاری با سوریه درباره عراق می اندیشد

یک پایگاه خبری آمریکایی نوشت که دولت آمریکا در حال بررسی امکان همکاری با دولت سوریه برای مبارزه با تهدید داعش در عراق و پایان دادن به بحران آن است.
کد خبر: ۶۹۱۸۶۶
آمریکا به همکاری با سوریه درباره عراق می اندیشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری البغدادیه نیوز، سایت دیلی بیست آمریکا با اعلام این خبر افزود: در دولت آمریکا اختلافاتی با این محوریت به وجود آمده است که «آیا ایالات متحده آمریکا می تواند از هدف خود در براندازی نظام سوریه منصرف شود و در عوض با دمشق به حکم امر واقع برای مبارزه با سازمان تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) همپیمان شود؟»

این پایگاه خبری به نقل از یک مقام بلندپایه کاخ سفید می نویسد: هر کس خواهان براندازی و تغییر نظام سوریه باشد، قطعا در قبال حوادث 10 ساله اخیر نابیناست. این موضوع درباره عراق نیز صادق است و تهدید واقعی را با ماهانه 30 تا 50 حمله از سوی انتحاری ها شاهد بودیم. این تهدید مشترک خطرناکی است.

این پایگاه اشاره کرد که مسئولانی در کاخ سفید مانند تونی بلینکن معاون امور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا تصریح کرده اند که افزایش نسبت تندروی و افراط گرایی منجر به نزدیک شدن منافع آمریکا، روسیه و همپیمانان آنها در دو حکومت سوریه و عراق می شود.

بلینکن می گوید: روسیه بی نهایت اهتمام دارد که سوریه افراطی به وجود نیاید، جایی که نقطه تمرکز گروه های تندرو می شود. خیلی از کشورهای اطراف سوریه همین نیت را دارند. ما هم در ایالات متحده آمریکا می خواهیم همین آینده بدون حضور تروریست ها را شاهد باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها