پوگبا قفل بازی را باز کرد

پرواز فرانسه بالاتر از عقاب‌ها

جدال دو تیم نیجریه و فرانسه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 2014 برزیل با قضاوت داور آمریکایی کلید خورد، دو تیم در نیمه اول بسیار محتاطانه بازی کردند، هر چند نیجریه در قیاس با بازی‌های خود در مرحله گروهی این بار فوق‌العاده بازی می‌کرد.
کد خبر: ۶۹۰۹۸۵

در واقع در ده دقیقه ابتدایی دو تیم نمایش متعادلی را ارائه کردند و برخلاف تصور نیجریه در لاک دفاعی فرو نرفته بود و هر از گاهی حملاتی را روی دروازه فرانسوی‌ها ترتیب می‌داد.

در دقیقه 18، امنیکه توانست دروازه فرانسه را باز کند، اما داور به دلیل آفساید این گل را نپذیرفت. این بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید، اما در نیمه دوم فشار حملات فرانسه لحظه به لحظه بیشتر شد، اما انی یاما یک‌تنه مقابل حملات زهر دار فرانسوی‌ها ایستاد و بارها دروازه‌اش را از فروپاشی نجات داد.

در نیمه دوم فرانسه ثانیه به ثانیه جلوتر آمد و کنترل بازی را لحظه به لحظه بیشتر در دست گرفت، در دقیقه 58 بازی بود که اونازی ستاره تاثیرگذار نیجریه به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد و کشی تن به یک تعویض اجباری داد.

فرانسه کم‌کم خود را به نقطه برتری می‌رساند و انصافا بیش از نیجریه در حملات برنامه‌ریزی شده ایفای نقش می‌کرد، تا این که بالاخره خروس‌های آبی مزد زحمات خود را گرفتند و در دقیقه 80 توسط پوگبای تیزهوش به گل برتری دست یافتند.

فرانسه پس از آن موقعیت باز هم می‌توانست دروازه نیجریه را باز کند، اما دروازه‌بان و مدافعان خوب اردوگاه عقاب‌های سبز مانع به ثمر رسیدن گل دوم برای شاگردان دشان شدند. البته این پایان کار نبود و گریزمان که جای ژیرو را گرفته بود در دقیقه 90 گل دوم آبی‌ها را به ثمر رساند تا کار برای نیجربه تمام شود و فرانسه با قاطعیت بیشتری راهی دور بعد گردد.

به انتخاب فیفا ستاره برتر میدان مبارزه دو تیم ملی فوتبال فرانسه و نیجریه از اردوی خروس‌های آبی صورت گرفت.

پوگبا بازیکن آماده این روزهای یوونتوس و تیم ملی فوتبال فرانسه از سوی فیفا به عنوان بازیکن برتر میدان انتخاب شد و جایزه خود را دریافت کرد. او زننده اولین گل فرانسه به نیجریه با ضربه سر بود و 18 پاس منجر به خلق موقعیت داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه که از پیروزی 2 بر صفر بازیکنانش برابر نیجریه بسیار خوشحال بود، گفت: مردانم برابر نیجریه پیروز شدند.

دیدیه دشان در نشست خبری خود گفت: ما فرانسوی بازی کردیم و فرانسوی به پیروزی رسیدیم، بازیکنانم مزد زحمات خود را گرفتند و عدالت در فوتبال اجرا شد. به تیم حریف تبریک می‌گویم، آنها سنجیده و زیبا بازی می‌کردند و بخصوص در نیمه اول ما را تحت فشار قرار دادند، اما در نیمه دوم فرانسه واقعی را پیش روی خود دیدند و مجبور شدند میانه میدان را به ما واگذار کنند. پوگبا برای من در تیم فرانسه حکم نیمار در برزیل یا مسی در آرژانتین را دارد با این تفاوت که من غیر از او، سیسوکو، گریزمان، بنزما، رمی و ژیرو را هم در اختیار دارم. احساس شعف و خوشحالی تمام تیم را دربر گرفته است، اما تورنمنت هنوز به پایان نرسیده است. پیروزی برابر نیجریه فقط یک گام دیگر بود. ما موقعیت‌های فراوانی برای باز کردن دروازه نیجریه داشتیم و تا دقیقه 60 کنترل بازی را در دست داشتیم، هرچند گل‌ها کمی دیر از راه رسیدند. تنش بازی زیاد بود و برابر حریفی قرار گرفته بودیم که از نظر قوای جسمانی در سطح بسیار بالایی قرار داشت.

سرمربی خروس‌ها خاطر نشان کرد: بازی پر از نبردهای تن به تن بود. به نظر من در این دوره از جام‌جهانی تمام بازی‌ها سخت هستند، اما ما هراسی نداریم و همه چیز روبه‌راه است. من به کاری که تیمم از ابتدا تا پایان بازی انجام داد افتخار می‌کنم. حالا چهار روز فرصت داریم تا تجدید قوا و خودمان را برای بازی بعدی آماده کنیم. حالا فرانسه در یک‌چهارم نهایی است. می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانیم یک مرحله دیگر هم بالا برویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه هم گفت: متاسفانه ناداوری شامل تیم من هم شد، داور اشتباه می‌کند، اما حماقت نمی‌کند.

استفان کشی، سرمربی مغرور تیم ملی فوتبال نیجریه تصریح کرد: داور انسان است، اشتباه می‌کند، اما نشنیده بودم که حماقت بکند، این همه اشتباه بکند و در نهایت به من و بازیکنانم با بی‌احترامی لبخند بزند. گلی که ما در دقیقه 18 به ثمر رساندیم به هیچ وجه آفساید نبود، حداقل 10 خطای اعلام شده از سوی داور به اشتباه اعلام شد و ابراز تاسف برای این تیم‌های داوری فیفا کم است. بد شد که باختیم، ولی من این‌طور فکر نمی‌کنم که تیم من از اول بازی بازنده میدان بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش در این دوره جام‌جهانی توانسته ثابت کند توان رقابت‌ با بزرگان فوتبال دنیا را دارد، تصریح کرد: البته ما می‌توانیم با هر تیمی رقابت کنیم. همه دیدند بازیکنان من میل و انگیزه زیادی برای رقابت با تیم‌های بزرگ دارند. تیم ما تیم خوبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها