فایرفون، بازار موبایل‌ها را به آتش می‌کشد

پس از چند سال شایعه سرانجام آمازون، بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیا به‌صورت رسمی از اولین گوشی هوشمند خود پرده ‌برداشت.
کد خبر: ۶۸۹۸۱۶

Fire Phone با گوشی‌های موجود در بازار تفاوت‌های عمده‌ای دارد و همین مساله همان‌طور که می‌تواند رمز موفقیت آن به شمار رود، ممکن است نپذیرفتن کاربران را در پی داشته باشد. بروس، مدیر‌عامل آمازون در مراسمی ویژه روی صحنه آمد و گوشی 4.7 اینچی آمازون را به همه نشان داد. فایرفون از صفحه نمایش HD و کلیدهای آلومینیومی استفاده کرده است. همچنین یک پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی ادرنو ۳۳۰ در گوشی قرار دارد که با دو گیگابایت رم همراهی می‌شود. به عقیده بروس، دو بلندگوی استریو دالبی دیجیتال فایرفون عملکرد بهتری از گوشی‌های معمولی دارند. همچنین فضای بی‌نهایت ابری برای ذخیره‌سازی عکس‌ها هر کاربری را به وجد خواهد آورد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فایرفون به یک لنز با دیافراگم 2.0 و قابلیت لرزشگیر اپتیکال مجهز است که در مقایسه با دوربین آیفون S5 یاگلکسی S5 عکس‌های بهتری می‌گیرد.

این گوشی ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد که هنوز در هیچ تلفن هوشمند دیگری دیده نمی‌شود. تاریخ و پرسپکتیو، دو ویژگی است که هنوز در گوشی‌های هوشمند بازار جایی ندارند. چهار دوربین با زاویه دید ۱۲۰درجه برای گرفتن پرسپکتیوهای پویا در فایرفون تعبیه شده‌ که در فناوری سه بعدی برنامه نقشه گوشی نیز کاربرد دارد.

اینترفیس اصلی شبیه تبلت‌های سری کیندل فایر آمازون است، اما اینترفیس سه بعدی حرکات سر کاربر را دنبال می‌کند. این قابلیت با نام داینامیک پرسپکتیو در هر ثانیه ۶۰ بار به روزرسانی می‌شود. برای مثال در قفل صفحه تلفن، ساعت در تصویر پس‌زمینه ادغام می‌شود، طوری که هر عدد با محیط پیرامون خود تطبیق پیدا می‌کند. یا مثلا با کج کردن تلفن نسبت به سر خود می‌توان صفحه نمایش را اسکرول کرد.

قابلیت دیگری که هنوز به هیچ تلفن‌ هوشمندی راه نیافته است، Firefly نام دارد که هر آنچه را که گوشی شما می‌بیند یا می‌شنود به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد. این سیستم از دوربین و میکروفن تلفن برای شناسایی انواع کتاب‌ها، دی‌وی‌دی‌ها، بازی‌ها، بارکدها، شماره تلفن‌ها، کدهای QR، آدرس‌های اینترنتی، قطعات موسیقی و اطلاعات دیگر استفاده می‌کند. پس از شناسایی محتوای مورد نظر می‌توان این محتوا را از فروشگاه اینترنتی آمازون خرید.

آمازون به‌دلیل جدید بودن ویژگی‌های این دستگاه به فکر کاربرانی که پرسش‌هایی درباره تلفن خود دارند نیز بوده است. سرویس پشتیبانی تمام وقت رایگان Mayday در کمتر از ۱۵ ثانیه جوابگوی پرسش‌های کاربران فایرفون است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها