یک عضو انجمن علمی جراحان گوش، گلو و بینی ایران گفت: به علت نوع خاص اسکلت‌بندی بینی ایرانی‌ها و برخی مسائل فرهنگی، در سال‌های آینده نیز کشور ما در تعداد عمل‌های جراحی زیبایی بینی پیشگام کشورهای جهان خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۹۷۰۵
رتبه اول ایران ‌در جراحی ‌‌بینی

جام جم سرا: به گزارش جام‌جم، دکتر محمدمهدی طرزی در نشست خبری «آسیب‌شناسی جراحی بینی در ایران» افزود: استخوان‌بندی بینی بسیاری از ایرانی‌ها با دیگر اعضای صورت، هماهنگی چندانی ندارد ولی سایر اعضای صورت آنها هارمونی خوبی با همدیگر دارند؛ همچنین با توجه به اولویت قرار گرفتن زیبایی چهره در بین ایرانی‌ها، می‌توان گفت که در سال‌های آینده هم ایران رکورد بیشترین تعداد عمل جراحی بینی در جهان را حفظ خواهد کرد.

این جراح پلاستیک با اشاره به افزایش استقبال مردان ایرانی از جراحی زیبایی بینی، عنوان کرد: تا 15 سال گذشته، فقط 5 درصد مردان ایرانی به جراحی بینی رغبت نشان می‌دادند، اما هم‌اکنون این آمار به 20 درصد افزایش پیدا کرده است.‌

وی با بیان این که گاه پزشک تا 17 میلیون تومان هم بابت هزینه جراحی بینی از بیمار دریافت می‌کند، اظهارداشت: تعرفه مشخصی برای جراحی بینی در ایران وجود ندارد و تعرفه‌ها در شهرهای مختلف کشور متفاوت است. مثلا تعرفه‌های جراحی زیبایی بینی در ایران گاهی از 700 هزار تومان تا 17 میلیون تومان در پایتخت متغیر است.

این متخصص تاکید کرد: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، فقط متخصصان گوش، گلو و بینی، جراحان و فوق جراحان پلاستیک و همچنین جراحان و متخصصان فک و صورت، اجازه عمل جراحی زیبایی بینی را دارند و اگر هر پزشک دیگری این عمل را انجام دهد، کارش غیرقانونی است و مقام های مسئول می‌توانند پروانه مطب پزشک متخلف را باطل کنند.

طرزی یادآور شد: در ایران بیشترین افراد مراجعه‌کننده برای عمل جراحی زیبایی بینی، بین 20 تا 22 سال سن دارند و بیماران باید مراقب باشند که جراحی زیبایی بینی را در سنین بلوغ انجام ندهند، زیرا نتیجه عمل جراحی در این سنین، اغلب رضایت‌بخش نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها