تظاهرات حامیان مرسی در بسیاری از شهرهای مصر

یک سال بعد از برکناری محمد مرسی همچنان طرفداران او در خیابان‌های این کشور با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی خواستار بازگشت وی به قدرت هستند. این در حالی است که مقامات مصری بارها گفته‌اند ناامنی‌ها در این کشور پایان یافته و مخالفان را سرکوب کرده‌اند. روز جمعه گذشته اکثر شهرهای مصر شاهد برگزاری تظاهرات طرفداران محمد مرسی بود.
کد خبر: ۶۸۹۵۰۳
تظاهرات حامیان مرسی در بسیاری از شهرهای مصر

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، در حمله نیروهای امنیتی مصر به تظاهرات حامیان اخوان‌المسلمین در منطقه عین شمس در شرق قاهره یک نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. هواداران محمد مرسی در منطقه عین شمس در شرق قاهره نیز از مقابل چند مسجد راهپیمایی بزرگی را شروع کردند. نیروهای پلیس مصر برای متفرق‌کردن راهپیمایی‌های حامیان اخوان المسلمین در الهرم و المهندسین به آنها حمله کردند.

تظاهرکنندگان حامی اخوان‌المسلمین در استان الجیزه نیز اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی علیه مخالفان نظام کنونی مصر را سرکوب کردند.منابع امنیتی مصر می‌گویند گروهی از شورشیان به تظاهرات اخوان‌المسلمین در شهر کفر الدوار حمله کرده که در اثر این حمله یک تظاهرکننده به ضرب گلوله زخمی شد. طی این درگیری‌ها تعدادی تظاهر‌کننده از جمله چهار زن بازداشت شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها