افشای سند تازه‌ای از تقلب در انتخابات افغانستان

در حالی که انتظار می‌رفت استعفای ضیاءالحق امرخیل، رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات فضای سیاسی این کشور را آرام کند، روز پنجشنبه ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله، نامزد دوم انتخابات، مدارکی دیگری از تقلب را افشا کرد.
کد خبر: ۶۸۹۰۶۷

به گزارش بی.بی.سی، مدارک تازه‌ای که تیم عبدالله در اختیار رسانه‌ها قرار داده شامل یک فیلم ویدئویی و یک فایل صوتی است. جبار شلگری، عضو ستاد انتخاباتی عبدالله که در یک نشست خبری درباره این مدارک توضیح می‌داد، گفت: این تقلب از سوی ده یا 20 نفر نیست، بلکه شبکه منظمی است که از اول تشکیل شده و راس آن در کمیسیون مستقل انتخابات است. مدارک تازه‌ای که ستاد انتخاباتی عبدالله منتشر کرده، شامل یک فایل ویدئویی است که افرادی را در یک اتاق نشان می‌دهد که لباس نیروهای امنیتی افغانستان را به تن دارند و مشغول پر کردن صندوق‌‎های رای به نفع اشرف‌غنی احمدزی هستند. مدرک دومی که از سوی ستاد عبدالله منتشر شد، فایل صوتی یک مکالمه تلفنی است که این ستاد ادعا می‌کند منسوب به مجید خوگیانی، والی ولایت میدان وردک است. او در این فایل صوتی، به طرف مقابل که ادعا شده یک افسر ارتش ملی افغانستان است، سفارش می‌کند برای حل مشکلی، با اعضای ستاد انتخاباتی اشرف‌غنی احمدزی در میدان وردک تماس بگیرد.

از سوی دیگر، روز گذشته هزاران نفر از شهروندان کابل در اعتراض به آنچه تقلب گسترده در دور دوم انتخابات افغانستان عنوان کردند، به خیابان‌ها آمدند. محاکمه افراد متخلف، از جمله «امرخیل» رئیس مستعفی دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، تفکیک آرای پاک از آرای تقلبی، رسیدگی درست، علنی و عادلانه به شکایت‎های انتخاباتی در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، عمده‎ترین در خواست این معترضان را تشکیل می‎داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها