ستاره‌ای که در تیم ملی کشورش نمی درخشد

کریستیانو رونالدو؛ ضدقهرمان جام جهانی

مدت زمان زیادی است که رسانه‌های فوتبال دنیا حتی در کنفرانس‌های خبری او را برای خودشیفتگی و غرورش، مورد سرزنش و انتقاد قرار می‌دهند، اگرچه خود رونالدو مدعی است که از اعتماد به نفسش سوءبرداشت شده است.
کد خبر: ۶۸۸۶۱۵
کریستیانو رونالدو؛ ضدقهرمان جام جهانی

به گزارش جام جم ورزشی؛ مطلب را با این پرسش آغاز می‌کنیم که چرا رونالدو به دلیل غرور و خودشیفتگی‌اش، مورد سرزنش قرار می‌گیرد؟ اکنون خیلی زود است درباره این که چه کسی قهرمان جام جهانی 2014 خواهد بود، چیزی بگوییم، اما یک بازیکن برای کسب لقب ضد قهرمان محبوبیت در‌باره‌اش توافق نظر وجود دارد و آن کسی نیست جز کریستیانو رونالدو، فوق ستاره تیم ملی پرتغال و رئال مادرید.

مدت زمان زیادی است که رسانه‌های فوتبال دنیا حتی در کنفرانس‌های خبری او را برای خودشیفتگی و غرورش، مورد سرزنش و انتقاد قرار می‌دهند، اگرچه خود رونالدو مدعی است که از اعتماد به نفسش سوءبرداشت شده، اما این را به یاد داریم که او از هیچ فرصتی برای این که خودش را مانند وو وو زلا در بوق و کرنا کند، دریغ نمی‌کند. او در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل پرتغال وقتی با این مساله از سوی خبرنگاران حاضر مواجه شد بدون آن که تحت تاثیر چیزی قرار بگیرد، گفت: «من فکر می‌کنم که این رفتارم کسی را آزار داده است. من فکر نمی‌کنم باید به کسی چیزی را ثابت کنم. شما فقط کافی است که به رکوردها و آمارم توجه کنید نه چیز دیگری. من چیزی برای ثابت کردن نمی‌بینم. زندگی فوتبالی من تا به اینجا به اندازه کافی بزرگ بوده و فقط می‌خواهم همین روند را ادامه دهم». پس از این کنفرانس خبری نویسنده دیلی تلگراف به طعنه درباره رونالدو نوشت «جادوگر پرتغالی کیفیت بالایی دارد، اما فروتنی هیچ یک از هم تیمی‌هایش را ندارد».

پس از این که پرتغال با شکست 4 بر صفر مقابل آلمان تحقیر شد و رونالدو نتوانست هیچ کاری برای تیمش انجام دهد، موجی از شادی آمریکای جنوبی تا اروپا را فرا گرفت. روزنامه برزیلی «فولها دی سائوپائولو» فردای بازی با تیتری توهین‌آمیز رونالدو را مورد خطاب قرار داد تا نشان دهد رسانه‌های ورزشی و خبرنگاران‌شان چه دل پری از رونالدو دارند. حتی روزنامه آلمانی بیلد هم بدون آن که به نتیجه بازی تیم ملی این کشور مقابل پرتغال توجهی داشته باشد، تیتر اصلی خود را به رونالدو اختصاص داد و نوشت: «مهاجمی که حتی نتوانست یک گل بزند». روزنامه الموندو دیپورتیوو اسپانیا هم با تیتر «سایه‌ای از خودش» رونالدو را مورد انتقاد قرار داد و نوشت رونالدو پس از به ثمر رسیدن گل سوم آلمان، با بی‌توجهی به بازوبند کاپیتانی‌اش انتقادات زیادی را متوجه خودش کرد.

ماریو ماگلها، روزنامه نگار برزیلی درباره رونالدو می‌نویسد: «تا حالا هیچ بازیکنی را به نفرت‌انگیزی رونالدو ندیده‌ام. » رونالدو در حالی این روزها مورد انتقاد واقع شده که مصدومیت زانو نه تنها کیفیت فنی‌اش را در جام جهانی پایین آورده بلکه آینده فوتبالی‌اش هم در خطر است.

اما واقعا چرا نسبت به او بدبینی وجود دارد؟ آیا برای درآمد سالانه 21 میلیون یورویی‌اش است؟ یا این که به عنوان یک سوپرمدال شناخته می‌شود؟ یا به برای رفتارهایی است که پس از هر بار گلزنی از خود نشان می‌دهد؟ شاید هم به این دلیل است که او برای مشاهده رفتارها و عکس‌العمل‌هایش خیلی اوقات تلویزیون ورزشگاه‌ها را نگاه می‌کند؟

دیگر ستاره‌های فوتبال هم هیچ‌گاه رفتار مشابهی مانند او نداشته‌اند. نیمار که ستاره بیست‌ودو ساله فوتبال برزیل است بیشتر از هر چیزی برایش این اهمیت دارد که مدل موهایش را به شکل هنرمندانه‌ای آرایش کند. لیونل مسی که برای پیشرفت از بوینس آیرس به بارسلونا رفت هنوز هم همان ظاهر ساده روزهایی را دارد که در آرژانتین فوتبال بازی می‌کرد و خیلی ساده به زندگی روزانه‌اش می‌پردازد. قطعا رونالدو خودش را از روند معمول یک فوتبالیست دور کرده و به شکل عادی زندگی نمی‌کند. او بیشتر به بازیگران سینما شباهت دارد. او هرگز نمی‌تواند بازی فینال جام جهانی را برای خودش تصور کند. شاید بزودی جام را ترک کند. شاید هم به حریف نژادپرستی چون لوییز سوارس نیاز دارد تا وی را به شرایط عادی‌اش بازگرداند! رونالدو در عکس‌ها و تصاویر خودش یخ زده و این باعث شده تا خیلی از رفتارهای انسان دوستانه‌اش را از دست بدهد. مدل موها، ابروها و خیلی چیزهای دیگری که از او می‌بینیم به یک ستاره فوتبال شباهت ندارد حتی اگر مرد اول فوتبال دنیا باشد.

منبع: وال استریت ژورنال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها