2 اجرای خاص در تهران

جام جم نوا: این روزها دو گروه موسیقی متفاوت قصد دارند در تهران روی صحنه بروند، اجراهای متفاوتی که می‌تواند برای مخاطبان موسیقی تجربه‌های خوبی باشد.
کد خبر: ۶۸۸۴۸۷
2 اجرای خاص در تهران

کریستف رضاعی، آهنگساز موفقی که در کارنامه خود آهنگسازی فیلم‌هایی چون کنعان، نارنجی و... را دارد، بعد از هفت سال امشب و فردا شب در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

در این دو اجرا اعضای اصلی شامل کریستف رضاعی (آواز تنور، هارمونیوم)، مصطفی محمودی (خواننده)، رضا عسگرزاده (پاکو، دودوک، فلوت رکوردر، همخوان)، پیر بارانژه (آواز تنور، فلوت تراورزو)، کوروش بابایی (ترهو، همخوان)، حمید خسروشاهی (آواز باس، کوبه‌ای) و علی رحیمی (کوبه‌ای، همخوان) حضور دارند و شهرام غلامی(عود) هم به‌عنوان هنرمند میهمان جایگزین علی بوستان خواهد شد که اکنون به علت همراهی در کنسرت استاد حسین علیزاده در تبریز حضور ندارد.

گروه موسیقی نور متشکل از هنرمندان ایران و فرانسه و به سرپرستی کریستف رضاعی تلاش دارد به کشف و بازآفرینی دوره‌ای از فرهنگ موسیقایی جهان بپردازد که در آن شرق و غرب با بیان هنری مشترک به خلاقیت می‌پرداخته‌اند. انتشار اولین آلبوم این گروه با عنوان «آلبا» (که در قلعه تاریخی اردشیر بابکان ضبط شد) با استقبال کم‌نظیری در ایران و دنیا مواجه شد. این گروه طی 14 سال فعالیت مستمر خود علاوه بر چند کنسرت در تهران، بالغ بر 50 اجرا در کشورهایی چون فرانسه، بلژیک، آلمان، اسلوونی، کره جنوبی و اتریش داشته که یکی از مهم‌ترین آنها حضور در جشنواره موسیقی آیینی فز در مراکش (1391) بود.

متون مذهبی قرون 9 تا 13 میلادی، اشعار عارفانه مولوی، حافظ و باباطاهر همچنین ترانه‌های فولکلور کردی، ساختار آوازی این مجموعه را تشکیل می‌دهد که با سازهایی چون ترهو، فلوت، دودوک، پاکو، هارمونیوم، عود و کبه‌ای همراهی خواهد شد.

اجرای دیگر از سوی هانیبال یوسف، آهنگساز و نوازنده مطرح کشورمان روی صحنه خواهد رفت. او در جدیدترین اثر خود روی موسیقی سیاهپوستان کار کرده است.

او در این باره گفته است: از آنجا که سبک‌ها و فرهنگ‌های مختلف بخش مهمی از موسیقی من را تشکیل می‌دهد، این‌بار سراغ موسیقی سیاهپوستان در دوران بردگی رفته‌ام که حالت عبادی را نیز شامل می‌شود.

درباره اهمیت این نوع موسیقی می‌توان گفت بیشتر دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده و حتی موسیقی پاپ ایران هم تا حدی از این سبک بهره برده است. در واقع زیبایی و تاثیرگذاری این موسیقی مرا بر آن داشت که این کار را به همراه آنسامبل و کر مسایا در تهران روی صحنه ببرم.

در این اجرا 12 قطعه به زبان انگلیسی و یک قطعه به زبان فارسی اجرا خواهد شد که قطعه فارسی از ساخته‌های هانیبال یوسف است. این اجرا از یازدهم تا سیزدهم تیر در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها