ناهماهنگی دستگاه‌ها برای مقابله با ویلاسازی‌های غیرمجاز

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که کمیسیون ماده 99 باید نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از شهرها نظارت کند، گفت: بنیاد مسکن برای روستاهای فاقد طرح هادی هم ضابطه مشخص کرده است، بنابراین افراد می‌توانند به این ضوابط استناد کنند.
کد خبر: ۶۸۷۱۷۷

محمدرضا شاملو درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها بخصوص در شمال کشور افزود: اغلب روستاها، طرح هادی که نشان‌دهنده حریم روستا و ساخت و سازهاست، دارند اما اگر روستایی هم طرح هادی نداشته باشد دلیل بر ساخت و ساز خلاف نمی‌شود.

وی با بیان این‌که خریداران زمین در شمال کشور باید از مرجع صدور پروانه همان محل برای مجازبودن ساخت و ساز سوال کنند، گفت: بنیاد مسکن برای روستاهای فاقد طرح هم ضابطه مشخص کرده است، بنابراین افراد می‌توانند به این ضوابط استناد کنند.

به گزارش مهر، معاون بنیاد مسکن در پاسخ این پرسش که در نهایت چه مرجعی پاسخگوی ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهاست، بیان کرد: کمیسیون ماده 99 باید در خارج از شهرها نظربدهد، در داخل محدوده‌ها هم دهیاری‌ها مسئول هستند بنابراین بنیاد مسکن هیچ ابزاری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد.وی در باره این‌که آیا هماهنگی میان ارگان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه این بخش کاستی‌هایی دارد البته بتازگی در برخی شهرستان‌ها و استان‌ها شورای حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل شده است و خوشبختانه شاهدیم که با تخلف برخورد می شود.

معاون بنیاد مسکن تصریح کرد: در همین استان تهران تعداد زیادی ساختمان‌های خلاف قلع و قمع شده است و همچنین در مازندران و گیلان با این ساخت و سازها برخورد می‌شود؛ امیدواریم با برنامه‌ریزی این موضوع هماهنگ و هدایت شود تا بتوان از تخلفات جلوگیری کرد.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها