تظاهرات و اعتصاب در اسپانیا، فرانسه و پرتغال

هزاران نفر از مردم شهرهای سراسر اسپانیا در فراخوان جنبش‌هایی با عنوان «تظاهرات برای شأن و کرامت» با تجمع مقابل چند پارلمان ایالتی، علیه ریاضت‌ها در خدمات عمومی، نابرابری‌ها و فقری که بسیاری از شهروندان را به ناامیدی کشانده، اعتراض کردند.
کد خبر: ۶۸۷۱۶۴

به گزارش ایرنا، پس از تظاهراتی که بیست‌ودوم مارس (دوم فروردین) در مادرید برگزار شد، گروه‌های فراخوان تصریح کردند اکنون درصدد آن هستند که با محاصره پارلمان‌های ایالتی و تجمع در گرداگرد آن، بگویند که «مردم مستقل هستند» و نسبت به تمامی تصمیماتی که به نام آنان گرفته می‌شود، هوشیارند.

بر این اساس، علاوه بر تظاهراتی که ظهر دوشنبه در شهرهای سوییا، ویتوریا، سانتیاگو د کمپوستلا، زاراگوسا، وایادولید و تولدو برگزار شد، شنبه شب نیز تظاهرات مشابهی در مادرید و بارسلونا شکل گرفت. تظاهر‌کنندگان در مادرید با شعارهای خود خواستار «نان، کار و سقف» بودند.

تظاهرات مردم اسپانیا در حالی صورت می‌گیرد که اعتصاب کارکنان شرکت ملی راه‌آهن فرانسه که بیش از ده روز پیش در اعتراض به خصوصی‌سازی خطوط ریلی این کشور آغاز شد، همچنان ادامه دارد. ادامه اعتصاب کارکنان شرکت راه‌آهن فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که مجمع ملی این کشور طی نشست روز پنجشنبه خود به اتحادیه‌های راه‌آهن ضمانت داد درباره آینده شرکت‌های زیرمجموعه مشکلی ایجاد نخواهد شد.

همچنین در یک حرکت دیگر، شهروندان پرتغالی با برگزاری تظاهرات و در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار اقدام سریع دولت برای پایان دادن به سیاست‌های ریاضتی شدند. خصوصی‌سازی طرح‌های دولتی در پرتغال نیز از اقدام‌هایی است که با اعتراض شدید شهروندان رو‌به‌رو شده است. این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که دادگاه قانون اساسی پرتغال اخیرا به اجرای اقدام‌های ریاضتی رای داد که در چارچوب آن، کاهش مجدد حقوق بازنشستگان و کارمندان بخش‌های دولتی پیش‌بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها