اعلام آمار ازدواج ایرانیان با اتباع بیگانه

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: براساس آمارهای جمع‌آوری شده پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی که در داخل کشور هستند در سال گذشته 749 مورد بوده است.
کد خبر: ۶۸۶۷۸۰

به گزارش مهر، علی‌اکبر محزون افزود: این آمار نسبت به آمار کل ازدواج‌های انجام شده در سال گذشته یک به هزار است.

محزون اظهار کرد: استان‌های مرزی بیشترین آمار این ازدواج‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، به طوری که تهران به دلیل جمعیت بالا با 164 مورد، خوزستان با 69 مورد، خراسان رضوی با 66 مورد، قم با 61 مورد و آذربایجان غربی با 51 مورد بیشترین ازدواج‌های زنان ایرانی با اتباع خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: از ازدواج‌های زنان ایرانی با اتباع بیگانه 170 مورد در سن سی تا سی‌وچهار سالگی و 150 مورد نیز در سن بیست‌وپنج تا بیست‌ونه سالگی به ثبت رسیده است.

به گفته وی، از ازدواج مردان بیگانه نیز 151 مورد در سن سی تا سی‌وچهار سالگی و 131 مورد نیز در سن بیست‌وپنج تا بیست‌ونه سالگی انجام شده است.

محزون در مورد شناسنامه فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها تصریح کرد: این فرزندان به دلیل غیرایرانی بودن از شناسنامه و حقوق شهروندی محروم هستند و تابعیت ایرانی نمی‌توانند داشته باشند.

وی به ازدواج مردان ایرانی با زنان خارجی اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته 660 مورد ازدواج مربوط به مردان ایرانی با زنان اتباع بیگانه به ثبت رسیده است.

محزون یادآور شد: خراسان رضوی با 108 مورد، خوزستان با 87 مورد، تهران با 73 مورد، ایلام با 42 مورد و استان گلستان با 41 مورد بیشترین ازدواج‌های مردان ایرانی با زنان بیگانه را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته محزون، در 200 مورد از ازدواج‌های ثبت شده مردان 25 تا 29 سال و 157 مورد نیز مردان 20 تا 24 سال و زنان غیرایرانی نیز در 217 مورد 20 تا 24 سال داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها