حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی افزایش یافت

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران تحت پوشش این صندوق خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۸۰۱

حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی افزایش یافت

سید حمید کلانتری با بیان اینکه این مبلغ فردا با احتساب مابه التفاوت فروردین و اردیبهشت به حساب افراد تحت پوشش واریز می شود، گفت: این افزایش با توجه به میانگین تورم نقطه ای و سالانه ایجاد شده است و با دریافتی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز همخوانی دارد.

وی افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر قرار دارند که از این میان بیش از 18 هزار خانوار نیز از مزایای مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره مند می شوند.

کلانتری با تاکید براینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هیچ محدودیت سنی برای پوشش افراد در این صندوق ندارد، گفت: امسال قرار است تعداد بیمه شدگان تحت پوشش به یک میلیون و 900 هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان باید برای دریافت مستمری حداقل 15 سال حق بیمه بپردازند میزان حق بیمه ای که جامعه هدف باید به صندوق واریز کند 15 درصد دانست و افزود: از این میزان 10 درصد را دولت می پردازد.(واحد مرکزی خبر)

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها