گلایه صدابردار سینمای ایران از بیکاری:

پس از 2 سال با «مزار شریف» برگشتم

حسن زاهدی صدابردار سینمای ایران که این روزها در پروژه سینمایی «مزار شریف» حضور دارد از بیکاری سینماگران حرفه‌ای در چند سال گذشته گله کرد.
کد خبر: ۶۸۲۹۰۵
پس از 2 سال با «مزار شریف» برگشتم

حسن زاهدی صدابردار سینمای ایران با گله از وضعیت تولید در سینمای ایران گفت: متاسفانه تولید در سینمای ایران طی 2 سال گذشته به نوعی تعطیلی رسید و بسیاری از فعالان سینمایی بیکار شدند و از سوی دیگر برخی از افراد که نام شان در همه پروژه ها دیده می شد و از اعضای خانه سینما نیز نبودند با ارزان ترین قیمت ممکن حاضر شدند در هر پروژه سینمایی حضور پیدا کنند.

صدابردار فیلم سینمایی «درباره الی» افزود: حضور افراد غیر عضو در اصناف خانه سینما و کار کردن در هر پروژه‌ای با هر کیفیتی با نازل ترین قیمت ممکن باعث شده که افراد حرفه ای و کاربلد که عمری در عرصه سینما گذرانده اند بیکار در خانه بنشینند و به این ترتیب بود که من به عنوان یکی از صدابرداران سینمای ایران پس از فیلم «استرداد» دو سال بیکار بودم تا اینکه به پروژه «مزار شریف» مشغول شدم.

وی با اشاره به مراحل تولید فیلم سینمایی «مزار شریف» از تولیدات حوزه هنری گفت: فیلمبرداری مجموع صحنه های داخلی این فیلم سینمایی به پایان رسیده و به زودی مشغول گرفتن صحنه‌های خارجی در لوکیشن جدید می‌شویم. قرار بر این بود که فیلمبرداری صحنه های خارجی این فیلم سینمایی را که مربوط به ترور دیپلمات های ایران در افغانستان می شود در کرمان فیلمبرداری کنیم اما به دلیل گرمای هوا در کرمان، منوچهر شاهسواری دنبال پیدا کردن لوکیشن مناسب در قزوین است و به زودی فیلمبرداری صحنه های خارجی «مزار شریف» آغاز می شود.

صدابردار فیلم خاطره انگیز «اجاره نشین ها» گفت: تیم تولید «مزار شریف» به تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری از بهترین گروه های تولیدی بوده که تا کنون دیده ام و خوشبختانه در همه مراحل تولید شرایط برای انجام یک کار حرفه ای مهیا بود و همدلی و رفاقت در همه مراحل دیده می‌شود.

زاهدی با اشاره به این مطلب که نخستین همکاری خود با عبدالحسن برزیده را داشته است، افزود: در طول تمام سال‌های فعالیتم در عرصه سینما با برزیده کار نکرده بودم اما خوشبختانه یکی از بهترین پروژه های سینمایی ام را با برزیده انجام می‌دهم. معتقدم برزیده کارگردانی آگاه و مدیری دانا است که به هر آنچه در صحنه وجود دارد اهمیت می دهد. من در طول سالها فعالیتم به ندرت کارگردانی با این درایت دیده ام.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها