عابدزاده طلبش را گرفت

600 میلیون تومان برای هیچ!

معرفی کامل تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

آمریکا؛ از سرزمین شمالی

جام جم ورزشی: ایالات متحده امریکا با یورگن کلینزمن در جام جهانی 2014 به دنبال آبرو داری است.
کد خبر: ۶۸۲۸۴۰
آمریکا؛ از سرزمین شمالی

ایالات متحده آمریکا در آمریکای شمالی و به پایتختی شهر واشینگتن، دی سی است. کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزیک همسایه‌است.

این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. آمریکا همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. به علاوه، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند. آمریکا با ۳۱۴٬۷۲۴٬۰۰۰ نفر جمعیت سومین کشور پرجمعیت دنیا و با مساحت ۹٬۸۲۶٬۶۷۵کیلومتر مربع سومین کشور پهناور جهان است و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۳٬۰۰۰ میلیارد دلار در سال و ۱۹٪ قدرت خرید جهان، بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای جهان را دارا است. نظام حکومتی آمریکا در چارچوب قانون اساسی و بر اساس سیستم جمهوری فدرال بنیان نهاده شده‌است. رئیس جمهور این کشور باراک اوباما است.

این کشور در سال ۱۷۷۶ میلادی (۱۱۵۵ ه.خ.)، در پی اعلام استقلال و اتحاد ۱۳ مستعمرهٔ سابق بریتانیا شکل گرفت. ایالات متحده آمریکا پس از حضور در جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، قدرت اثرگذاری خود در جهان را گسترش داد. آمریکا به عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده‌است و از بنیانگذاران پیمان نظامی ناتو محسوب می‌شود و پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد به عنوان یک ابرقدرت منحصربه‌فرد درآمد.

شهروند ایالات متحدهٔ آمریکا را معمولاً «آمریکایی» می‌نامند. فوتبال در آمریکا یک رشته درجه اول و محبوب نیست و بیشتر زیر سایه فوتبال آمریکایی یا راگبی و بسکتبال حرفه ای قرار گرفته است. با این وجود آنها با سرمایه گذاری گسترده روی فوتبال در دو دهه اخیر و راه اندازی لیگ حرفه ای MLS و جذب ستارگان بزرگ دنیا توانسته اند پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشند. این تیم در ۸ دوره جام جهانی از جام جهانی ۱۹۳۰ تا کنون نیز حضور داشته‌ و بهترین نتیجه اش سومی در اولین دوره جام جهانی 1930 است. 10 دوره حضور در رقابت های گلدکاپ و 4 دوره قهرمانی در سالهای ۱۹۹۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷ از دیگر دستاوردهای فوتبال این کشور است. آمریکا در گروه G با آلمان، غنا و پرتغال همگروه است.

ستاره: کلینت دمپسی یکی از ستاره های طلایی تاریخ فوتبال آمریکاست که با آن تجربه بالایش در جمع یانتکی ها یک ستاره انگشت نماست. دمپسی در غیاب دوست صمیمی اش لاندن داناوان با بازوبند کاپیتانی و البته تجربه لیگ برتری اش نقش کلیدی در برنامه های کلینزی دارد.

نیمکت: یورگن کلیزمن یکی از محبوبترین و دوست داشتنی ترین مهاجمان تاریخ فوتبال آلمان که در خط حمله آلمان همه افتخارات ممکن از قهرمانی یورو تا جام جهانی را کسب کرد. او بعد از آویختن کفش ها در جام جهانی 2006 بدون تجربه مربیگری به عنوان سرمربی آلمان انتخاب شد و توانست تحولی عظیم در ترکیب ژرمن ها انجام دهد. او سالهاست که ساکن جنوب کالیفرنیا است و از از سال ۲۰۱۱ سرمربی تیم ملی فوتبال مردان آمریکا شد.

نحوه صعود: تیم اول گروه مقدماتی کونکاکاف؛ با 5 برد، 3 تساوی و 2 باخت و 22 امتیاز به عنوان تیم اول کونکاکاف به جام جهانی راه یافت.

صعود به جام جهانی: 10 دوره/ بهترین عملکرد: سومی (1930)

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: براد گوزان (استون‌ویلا)، تیم هاوارد (اورتون) و نیک ریماندو (رئال سالت‌لیک)
مدافعان: دامارکوس بیزلی (پوبلا)، مت بسلر (کانزانس‌سیتی)، جان بروکز (هرتابرلین)، گئوف کامرون (استوک‌سیتی)، تیمی چاندلر (نورنبرگ)، عمر گونزالس (لس‌آنجلس گلکسی)، فابین جانسون (هوفنهایم) و دی‌آندره یدلین (سیاتل)
هافبک‌ها: کایل بکرمن (رئال سالت‌لیک)، آلخاندرو بدویا (نانت)، مایکل برادلی (تورنتو)، بِرد دیویس (هوستون دینامو)، میکس دیسکرود (روزنبورگ)، یولیان گرین (بایرن‌مونیخ)، ژرماین جونز (بشیکتاش) و گراهام زوسی (کانزاس‌سیتی)
مهاجمان: جوزی آلتیدوره (ساندرلند)، کلینت دمپسی (سیاتل)، آرون یوهانسون (آلکمار) و کریس واندولوفسکی (سن‌خوزه ارث‌کوئیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها