عابدزاده طلبش را گرفت

600 میلیون تومان برای هیچ!

معرفی کامل تیم های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل

روسیه؛ سرما در گرما

جام جم ورزشی: تیم شگفتی ساز یورو 2008 با فابیو کاپلو به دنبال خلق یک شگفتی دیگر در جام جهانی 2014 برزیل است.
کد خبر: ۶۸۲۸۲۹
روسیه؛ سرما در گرما

روسیه با مساحت ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰کیلومتر مربع پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

پهناوری روسیه دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا است. این کشور در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده‌است و بیشتر مناطق کشور سردسیر و کم بارش است. به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است. روسیه با حدود ۱۴۳ میلیون نفر جمعیت نهمین کشور پرجمعیت دنیاست.

بیشتر جمعیت روسیه در غرب این کشور (بخش اروپایی) زندگی می‌کنند. حدود ۸۱ درصد از مردم این کشور از قومیت روس هستند. در مجموع ۱۶۰ گروه قومی در این کشور زندگی می‌کنند. تاتارها ۳.۹ درصد جمعیت روسیه را تشکیل می‌دهند و بزرگترین اقلیت قومی این کشور محسوب می‌شوند. زبان رسمی روسیه، زبان روسی است. ولی ۲۷ زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد. روسیه کشوری فدرال با تقسیمات کشوری پیچیده‌ایست و شامل ۸۳ واحد فدرال از جمله ۲۱ جمهوری خودگردان می‌شود. روسیه فرهنگ پرباری دارد و نویسندگان معروفی مانند تولستوی و داستایوفسکی روسی بوده‌اند. در آغاز قرن ۱۸ میلادی و با اصلاحاتی که تزار پتر بزرگ انجام داد، این کشور به یک امپراتوری پهناور و نیرومند تبدیل شد. در سال ۱۹۱۷ انقلاب کمونیستی در این کشور به وقوع پیوست و نام کشور به «اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی» تغییر یافت. روسیه، با عنوان جمهوری فدراتیو روسیه شوروی، مهمترین و بزرگ‌ترین جمهوری در اتحاد جماهیر شوروی بود.

در سال ۱۳۷۰ (۱۹۹۱) شوروی پس از جنگ سرد طولانی با غرب فروپاشید و فدراسیون روسیه به جای آن نشست. حکومت فعلی روسیه جمهوری، ولادیمیر پوتین رییس جمهور و دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه‌است. واحد پول روسیه روبل است. روسیه پس از فروپاشی شوروی به اقتصاد بازار روی آورده‌است و به منابع طبیعی عظیم خود متکی است. این کشور یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، عضو گروه هشت، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری شانگهای و کشورهای مستقل همسود است.

فوتبال در روسیه ورزش نخست نیست. اما متاثر از اقلیم این کشور یک فوتبال مکانیکی و فیزیکی است که البته عمده افتخارات خود را پیش از فروپاشی شوروی به دست آورده. در چند سال اخیر با حرفه ای شدن لیگ روسیه و سرمایه گذاری گسترده در فوتبال این کشور، روس ها در حال استحاله و پیشرفت هستند. تزارها تاکنون 10 بار جام جهانی حضور یافته اند که هفت بار از آن را در قالب تیم اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و مقام چهارم در سال 1966 مهمترین افتخار آنها بوده است. 10 دروه حضور در جام ملت های اروپا و یک قهرمانی در یورو 1960 و سه نایب قهرمانی در یورو 1964، 1972، 1988 از دیگر دستاوردهای فوتبال روسیه است. روسیه در گروه H با بلژیک، الجزایر و کره جنوبی همگروه است.

ستاره: شاید تنها تیم جام روسیه باشد که هیچ لژیونری ندارد البته اگر سمنوف که در لیگ چک بازی می کند را نادیده بگیریم. در میان لشکر تزاری روسیه اما الکساندر کرژاکوف یکی از آنهایی است که تجربه لژیونرشدن آن هم در لیگ سطح بالای لالیگا را چشیده و بی تردید با تجربه بالایش یکی از مدان کلیدی روس ها خواهد بود.

نیمکت: هر اندازه که ترکیب روسیه از حضور ستاره های بزرگ و دنیا دیده فقیر است، روی نیمکت این تیم این نقصان جبران می شود. آنجا که فابیو کاپلو با آن چمدان بزرگ افتخاراتش نشسته یک نام بزرگ که می تواند با روسیه خلق شگفتی کند.

نحوه صعود: تیم اول گروه F اروپا؛ با 7 برد، یک مساوی و 2 باخت و 22 امتیاز به عنوان تیم اول گروه F اروپا به جام جهانی برزیل راه یافت.

حضور در جام جهانی: 10 دوره (7 دوره از آن را در قالب تیم شوروی سابق)/ بهترین عملکرد: چهارمی (1996 با نام شوروی)

لیست بازیکنان

دروازه‌بانان: ایگور آکینفی‌اِف (زسکا مسکو)، یوری لودیگین (زنیت سن‌پترزبورگ) و سرگی ریژیکوف (روبین‌کازان)
مدافعان: واسیلی برزوتسکی (زسکا مسکو)، سرگی ایگناشوویچ (زسکا مسکو)، گئورگی شچنیکوف (زسکا مسکو)، ولادیمیر گرانات (دینامو مسکو)، الکسی کوزلو (دینامو مسکو)، آندری یِشچنکو (آنژی ماخاچ‌قلعه)، دمیتری کومباروف (اسپارتاک مسکو روسیه) و آندری سمنوف (ترک گروژنی)
هافبک‌ها: ایگور دنیسوف (دینامو مسکو)، یوری ژیرکوف (دینامو مسکو)، آلن دژاگوف (زسکا مسکو)، رومن شیرکوف (زنیت سن‌پترزبورگ)، دنیس گلوشاکوف (اسپارتاک مسکو)، ویکتور فایزولین (زنیت سن‌پترزبورگ)، اولگ شاتوف (زنیت سن‌پترزبورگ)، الکساندر صمداُف (لوکوموتیو مسکو)
مهاجمان: الکساندر کرژاکوف (زنیت سن‌پترزبورگ)، الکسی ایونوف (دینامو مسکو)، الکساندر کوکورین (دینامو مسکو)، ماکسیم کانونیکوف (آمکار پرم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها