مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان بوشهر گفت:

شاخص ترین طرح آبخیزداری کشور در دیلم

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:

خواص از بحران آب بی‌خبرند

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته ایم مسئله آب را در بین خواص حل کنیم، گفت: ابتدای انقلاب هیچ چیزی از سدسازی نمی دانستیم.
کد خبر: ۶۸۲۳۸۲
خواص از بحران آب بی‌خبرند

رحیم میدانی با تاکید بر اینکه اگرچه ایران در کشوری خشک و نیمه‌ خشک قرار گرفته و ما در این شرایط زندگی می‌کنیم، افزود: اما باید با همین شرایط و منابع، مدیریت بخش آب را اداره کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: باید این اقلیم را به‌ عنوان یک واقعیت بپذیریم و این کشور را در همه بخش‌ ها و به‌ ویژه بخش آب درست مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در فرهنگ‌ سازی تنها نباید فشار بر روی عامه باشد، افزود: خواص جامعه باید در جریان مشکلات بخش آب کشور باشند زیرا ما هنوز نتوانسته‌ ایم مسائل آب را در بین خواص جامعه و ذینفعان حل کنیم و کسانی که در بخش آب اثرگذارند، از مشکلات بخش آب اطلاع ندارند.

میدانی گفت: مدیریت آب یک مدیریت چند انضباطه است و همه باید در چرخه مدیریت آب شریک باشند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه بخشی از مدیریت آب حکمرانی است، افزود: حضور بهره‌ برداران باید در مدیریت آب پُررنگ باشد و در سرلوحه برنامه‌ های ما قرار بگیرد، ضمن اینکه قوانین نیز باید تجدید شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه در اوایل انقلاب ما هیچ چیزی از سدسازی نمی‌دانستیم، افزود: امروز به برکت انقلاب در ساخت تجهیزات صنعت آب و برق، تصفیه‌ خانه‌های آب و فاضلاب و ایستگاه‌های پمپاژ خودکفا بوده و در تعامل با جهان هستیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: نقاط ضعف نیز باید در کنار نقاط قوت دیده شود و تغییر رویکردهایی در آب لازم است. در مدیریت بخش آب کشور، باید پیامدهای زیست‌ محیطی به حداقل برسد.

میدانی با بیان اینکه پیش‌ بینی شده تا بخش اعظمی از پژوهش‌ ها در موسسه تحقیقات آب صرف بحث تغییر اقلیم شود، افزود: ما در کشور متخصصان ارزشمندی در بحث تغییر اقلیم داریم و روابط عمومی‌ ها باید منشا تحولات فرهنگی باشند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها