روزنامه لبنانی « السفیر» در شماره امروز (دوشنبه) خود به نقل از منابعی نوشت: « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا از هم اکنون خود را آماده می کند تا در صورت دستیابی به توافق با تهران، در سال 2016 و در پایان دوره ریاست جمهوری خود به ایران سفر کند شبیه همان اقدامی که « ریچارد نیکسون» در سال 1972 با سفر به چین انجام داد.
کد خبر: ۶۸۲۰۴۵
اوباما آماده سفر به تهران

به گزارش ایرنا، السفیر با بیان اینکه « اوباما اولین سفر خارجی خود را در سال 2009 با دیدار از ترکیه شروع کرد»، افزود: « حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران بهترین زمان را برای سفر به ترکیه انتخاب کرده و دست او برای رایزنی با مقامات ترکیه باز است.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « توافق ایران و غرب معادلات منطقه و جهان را تغییر می دهد»، اضافه کرد: توافق ایران و غرب بویژه آمریکا در خصوص موضوع هسته ای که انتظارمی رود بزودی حاصل شود قطعا معالات منطقه ای و بین المللی را تغییر خواهد داد.

عزم آمریکا برای حل مناقشه هسته ای با ایران

از منظررسانه های بیگانه حضور چهره های مطرح آمریکایی مانند ویلیام برنز و جیک سالیوان در گفتگوهای دو جانبه بین ایران و آمریکا حکایت از عزم جدی دموکرات ها برای حل مناقشه هسته ای ایران تا قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری اوباما دارد .

شبکه های ماهواره ای به مانند همیشه تلاش می کنند مذاکرات ایران و 1+5 را به مذاکرات ایران و آمریکا متمرکز کنند تا به مخاطب این پیام را بدهند که گره اصلی مذاکرات را تنها تهران و واشنگتن می توانند باز کنند و بلافاصله این نکته را نیز تحمیل می کنند که حل مشکلات هسته ای و لغو تحریم های ایران از مسیر سازش با آمریکا می گذرد.

براین اساس رسانه های بیگانه درفضای تبلیغی سومندانه خود رایزنی مقام های ایران و آمریکا را یک راه میان بر به توافق ژنو می پندارند و به نوعی سعی در بی نتیجه و تشریفاتی القاء کردن مذاکرات نمایندگان تهران و پنج بعلاوه یک درصورت به توافق نرسیدن ایران و آمریکا در مذاکرات رو در رو دارند .

کاخ سفید :میز مذاکره را بدون توافق با ایران ترک نکنید!

کاخ سفید پیش از اعزام هیئت مذاکره کننده آمریکایی به مذاکرات ژنو در سوئیس خطاب به آنها توصیه کرد: میز مذاکرات با ایران را بدون دستیابی به توافق ترک نکنند.

به گزارش باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری دبکا، کاخ سفید در آستانه اعزام هیئت مذاکره کننده آمریکایی به مذاکرات سوئیس تأکید کرده بود: میز مذاکرات با ایران را بدون دستیابی به توافق ترک نکنید.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد نشست ژنو در روزهای 9 و 10 ژوئن(امروز و فردا) پیش از مذاکرات 20-16 ژوئن میان نمایندگان ایران و 1+5 در وین برگزار می شود.

دبکا فایل گزارش داد: تلاش‌ها برای دستیابی به توافق جامع تا 20 ژوئن ادامه دارد. باراک اوباما متعهد شده تا در دوره ریاست جمهوری خود به توافق با ایران دست یابد؛ مذاکراتی که سال گذشته از عمان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

تحلیل بیگانگان در باره جانشینی آیت الله مهدوی کنی

شبکه های ماهواره ای به بهانه بستری شدن آیت الله مهدوی کنی، سوژه انتخاب رییس جدید برای مجلس خبرگان را در دستور کار قرار داده اند.خط تحلیلی شبکه های ماهوره ای بر این مدار متمرکز است که آیت الله هاشمی رفسنجانی را شاخص ترین گزینه ریاست جدید مجلس خبرگان معرفی نمایند.

برمبنای فضاسازی رسانه های بیگانه با وخامت حال آیت الله مهدوی کنی، اختلافات برسر تعیین جانشینی وی در مدت باقی مانده از فعالیت خبرگان منتخب ملت ایران در این دوره به حد بالای خود خواهد رسید و صف آرایی جناح های نزدیک به طیف اصولگرایان با نمایندگان حامی جریان اعتدال و رئیس جمهوری بیش از پیش آشکار خواهد شد.

دراین باره بنگاه خبرپراکنی دولت انگلیس با فضاسازی درباره فعالیت ها و سوابق عملکرد رئیس مجلس خبرگان رهبری، به ترسیم فضایی چالشی و تنش زا در مجلس خبرگان درآینده ای نزدیک پرداخت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
ایرانیها میهمان نواز و البته صلح طلب هستند.
جوان ایرانی
Netherlands
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
مواظب سیاستهای امریكا باشیم كه حكومت امریكا یك حكومت فاسد , غیر قابل اعتماد است
كتاب كمیته ٣٠٠ , سگهای جنگ را اگر كسانیكه اهل سیاست هستند بخوانید خیلی راحت متوجه سیاستهای كثیف امریكا و انگلیس می شوید . رابطه با امریكا به سود ایران كه نیست هیچ بلكه به ضرر ایران هم است , اما ما جوانان ایران آماده هر گونه جانفشانی برای آرمانهای مقدس ایران اسلامی هستم
الله اكبر
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
... جوری تیتر زدید كه انگار هفته دیگه می خواد بیاد....
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
لطفا شما چیزی نگید جناب جوان ایرانی 35 ساله ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
درپاسخ به جوان ایرانی،نتایج رابطه با روسیه-چین- كره شمالی- كوبا - ونزوئلا- ووو....كه اقتصاد كشورمون را به این وضعیت انداخته رو دیدیم
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
{2}
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
نگران ها، نگران باشید، دلواپس ها، دلواپس باشید كه اوباما می آید و ما دیگر ماهواره نگاه نمی كنیم.اوباما می آید و حجاب و عفاف درست خواهد شد.اوباما می آید و دیگر از بخش خودروی داخلی حمایت نمی شود. اوبا ما می آید و دیگر توروم رشد نخواهد كرد. او باما خواهد آمد و مشكل ازدواج جوانان ما حل خواهد شد. اوباما خواهد آمد و مشكل بانكداری اسلامی!!!!! ما حل خواهد شد.اوباما خواهد آمد و ما دیگر از رانت های معمول و غیر معمولمان استفاده نمی كنیم.اوباما خواهد آمد و ما دیگر بهم دروغ نخواهیم گفت. اوباما خواهد آمد ما دیگر غیبت همدیگر را نمی گوییم. برادران نگران وضعیت خودمان باشیم بهتر نیست؟ اوباما بیاید یا نیاید چیزی حل می شود؟ پس نگران نباشید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

نیازمندی ها