ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش در فایل صوتی که منتشر کرد، خطاب به نوری المالکی، نخست وزیر عراق گفت: هدف اصلی ما نه سامرا و بغداد، بلکه کربلا و نجف است.
کد خبر: ۶۸۳۴۰۱
داعش و تسویه حساب در کربلا و نجف

به گزارش نامه نیوز او خطاب به نوری مالکی گفت: واقعا که ما و شما تسویه حسابی را در پیش داریم . تسویه حساب سنگین و طولانی. تسویه حساب در سامرا و بغداد نخواهد بود بلکه در کربلا و نجف است. منتظر ما باشید.

همچنین به گزارش ایسنا، رغد صدام، دختر صدام، دیکتاتور سابق عراق در گفتگویی تلفنی با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی گفت: من از پیروزی‌های مخالفان دولت کنونی عراق و همچنین عقب‌نشینی نیروهای دولت نوری مالکی، نخست‌وزیر این کشور از شهرهای عراق بسیار خرسند و خوشحالم.

وی افزود: خوشحالم که عزت ابراهیم، رهبر حزب بعث عراق و گروه حامی وی در یکپارچه‌کردن گروه‌های دیگر از جمله گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش و ارتش مجاهدین برای سلطه بر شهرهای سنی‌نشین عراق پیروز شده‌اند.

رغد با بیان اینکه وی لحظه به لحظه حوادث عراق را دنبال می‌کند، گفت: من مطمئنم که روزی به عراق بازمی‌گردم و برای شادی روح پدرم فاتحه می‌خوانم!

اصلاح طلبان اجازه قهر با انقلاب را ندارند

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: منش اصلاح طلبی اجازه نمی دهد که هیچگاه با انقلاب قهر کرده و از مسؤولیتی که بر عهده داریم شانه خالی کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف شامگاه پنجشنبه در دیدار با اصلاح طلبان استان فارس در شیراز افزود: مردم در 24 خرداد 92 با حضور حماسی خود در انتخابات، وفاداری و اعتقاد خود نسبت به نظام و انقلاب را نشان دادند و به رغم تمام مشکلات و کم مهری های هشت سال گذشته هیچگاه با انقلاب، قهر نمی کنند.

وی اظهار کرد: گفتمان اصلاح طلبی که همان گفتمان انقلاب است، ما را ملزم به حضور در تمام انتخابات و صحنه ها می کند.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضع تشکل های مردم نهاد در دوران اصلاحات گفت: در دولت اصلاحات اینگونه تشکل ها به لحاظ کمی وضع خوبی داشتند اما از نظر کیفی از آنها غافل شدیم و همین مسأله باعث شد که در طول سال های اخیر این تشکل ها بتدریج از بین بروند.

دلایل پیشروی سریع داعش در عراق

رییس مرکز مطالعات استراتژیک، درباره دلایل سرعت بالای نیروهای داعش در پیشروی ها در شهرهای عراق از جمله موصل و کرکوک گفت: دلایل مختلفی در سرعت بالای پیشروی های تکفیری های داعش وجود دارد اما مهترین آن درگیری دولت مرکزی عراق برای تقسیم قدرت در کشور و انتخاب نخست وزیر است که منجر شده تا بحث امنیت در عراق به حاشیه رانده شود.

امیر موسوی، کارشناس مسائل خاورمیانه، با بیان این مطلب در گفتگو با فرارو گفت: پس از انتخابات پارلمانی اخیر در عراق که می تواند ترکیب قدرت در این کشور را دستخوش تغییر کند، رایزنی های گسترده احزاب و گروه های سیاسی پیش از استقرار اعضای جدید پارلمان آغاز شده است.

وی افزود: درچارچوب این رایزنی ها قرار است نخست وزیر و اعضای کابینه تا حدودی مشخص شود و بر همین اساس، دولت مرکزی و همچنین گروه های سیاسی بر آینده قدرت در عراق متمرکز شده اند که همین امر موضوع امنیت در این کشور را به حاشیه کشانده است.

رییس مرکز مطالعات استراتژیک ادامه داد: عامل موثری دیگری که سرعت پیشروی نیروهای داعش در عراق را سرعت بخشیده است حمایت اسرائیل و عربستان برای به چالش کشیدن امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: با در اختیار گرفتن کنترل موصل توسط داعش، منابع قابل توجه پولی، طلا و جواهر از طریق سرقت بانک ها و منازل مردمی که از شهر فرار کرده اند به دست آورده اند که همین منابع می تواند همچون موصل صرف خرید فرماندهان نظامی در شهرها و استان های دیگر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
۰
۰
به خدا قسم دروغ میگویند كربلاحاكمش حسین است علمش دست ابوالفضل وبخدا سوگند راست گفت زینب كبری به خداسوگند نمیتوانید یادمان را از بین ببرید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها