دیدار تلویزیونی‌ها با اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی

تعدادی از مدیران، مجریان و گزارشگران ورزشی تلویزیون با اعضا و رئیس فرهنگستان ادب و زبان فارسی دیدار کردند، هدف از این دیدار هم‌اندیشی برای جایگزینی کلمات و واژه‌های فارسی به جای کلمات خارجی بود.
کد خبر: ۶۸۱۰۲۸

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار در این دیدار رستم وندی، مدیر شبکه چهار و رئیس شورای زبان و ادبیات فارسی تلویزیون ، فعالیت‌های شورای زبان و ادبیات فارسی را تشریح کرد و گفت: اساسنامه‌ای نیز درباره ماموریت و وظایف این شورا تدوین شده است. رئیس شورای زبان و ادبیات فارسی افزود: با همکاری و مساعدت اعضای این شورا، در گام‌های اول چند گام مهم برداشته شده است که مهم‌ترین آنها این است که یک ویراستار ارشد در اختیار شبکه‌های پنجگانه و اصلی تلویزیون قرار داده شده تا متن گفتارها و متون نمایشی را ارزیابی و ویراستاری کنند.

رستم وندی همچنین از طراحی شبکه پیامکی خبر داد و گفت: این سامانه با هدف ارسال معادل فارسی واژه‌های خارجی راه‌اندازی شده است و هر نوبت تعدادی از این واژه‌ها برای مدیران، برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران تصمیم‌گیر و تأثیرگذار در تلویزیون ارسال می‌شود.

در ادامه مدیر شبکه چهار، استفاده از ظرفیت‌های زیرنویس در شبکه ها را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد تا این قبیل نشست‌ها با دیگر همکاران و برنامه‌سازان در حوزه‌های مختلف بخصوص حوزه علمی برگزار شود. وی در پایان جام جهانی فوتبال را بهترین زمان شروع برای استفاده از واژه‌های فارسی جایگزین دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها