دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تفرقه‌افکنان در جامعه اسلامی وابسته به بیگانگان هستند

دبیر کل دفتر تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز جامعه اسلامی نقش خود را در تحقق رویاها ایفا می کند و با داشتن رسانه های اسلامی باید در مقابل رسانه های بیگانگان که دارای یک هدف و سازمان یافته هستند، بایستد.
کد خبر: ۶۷۷۷۶۹
آیت‌الله اراکی: جامعه اسلامی باید با سلاح رسانه در مقابل دشمن بایستد

آیت الله محسن اراکی دبیر کل دفتر تقریب مذاهب اسلامی به عنوان اولین سخنران در نشست دوم هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با عنوان «راهکارهای رویارویی با فتنه مذهبی»صحبت کرد.

وی گفت: امروز دشمن برای یک حمله همه جانبه سیاسی – اقتصادی ناجوانمردانه به سوی اسلام برنامه ریزی کرده و مهمترین سلاحی که امروز آنها در اختیار دارند، سلاح رسانه است و هدفشان از بین بردن صفوف متحد اسلامی است تا نگذارند ملل و ملت‌های اسلامی با درک مشترکات خودشان به یک وحدت عملی برسند.

آیت الله اراکی بیان کرد: مسئله‌ای که مسلمانان را از جهت عاطفی و عقلی و قلبی به هم ارتباط می‌دهد، پیامبر اکرم (ص) و همچنین قرآن کریم است. ما هنوز می‌بینیم که دشمن حمله خودش را در این دو مسیر در رابطه با قرآن که وحدت بخش بین مسلمانان است و دوم پیامبر اکرم(ص) که یکی از نمادهای وحدت است، ادامه می‌دهد.

وی افزود: امروز جامعه اسلامی ما به عنوان فرزندان امت اسلامی هستند و خداوند در این رابطه می‌فرماید همه مومنان برادر یکدیگرند و همچنین در قرآن آمده است که پیامبر اکرم(ص) یک نماد و اسوه‌ای است که برای انسانیت آفریده شده و هرگز روزگار به خودش ندیده است.

دبیرکل دفتر تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: کسانی که با پیامبر(ص) هستند و مانند پیامبر فکر می‌کنند، همواره در بین خودشان با مودت با همدیگر رفتار می‌کنند و مثل آنها مانند انسانهایی هست که در کنار هم هستند.

آیت الله اراکی افزود: این هویت پیامبر و یا هویت محمدی بیانگر وحدانیت جامعه اسلامی و نشانگر یک واحد اسلامی است که کلام خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است؛ وشما نعمت خدا را به یاد بیاورید و نعمت برادری با یکدیگر که براساس کتاب و کتابهایی که برای پیامبران فرستادم ،هیچ فرقی بین پیامبران نیست آنها همه ندای آسمانی الهی را سر دادند و همه آنها درصدر آن هستند که بتوانند یک جامعه اسلامی و انسانی را پدید آورند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی به لطف انقلاب اسلامی و به رهبری امام خمیی (ره) آغاز شد و بعد از آن به عنوان یک نهاد اسلامی، کشور اسلامی، هویت اسلامی و بیداری اسلامی حرکت کرد و به جلو رفت و در جای جای اقصی نقاط جهان ریشه دوانید تا دیدیم که حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان دستاوردهایی بزرگی را پدید آورند و همچنین بر نظام استکبار جهانی که رهبری صهیونیست‌ها را بر عهده دارد، پیروز شدند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: این رویاهای مسلمانانی بود که تحقق پیدا کرد و فلسطینی‌ها توانستند رژیم صهیونیستی را از پای در آورند. این همان هویتی است که اسلام به دنبال آن است و در شمال افریقا نشر پیدا کرد و در تمام جهان منتشر می‌شود چرا که خداوند وعده داده است که مستضعفان وارثان حقیقی زمین باشند و این آرمان تحقق پیدا می‌کند.

دبیر کل دفتر تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همه این حملات ناجوانمردانه که امروز از طرف تمام دشمنان صهیونیست رخ می‌دهد، به همین دلیل است و این حقیقت بزرگ است که جهان اسلام و جامعه اسلام به خویشتن خویش باز خواهد گشت.

وی بیان کرد: امروز جامعه اسلامی نقش خودش را در تحقق این رویاها ایفا می‌کند و با داشتن رسانه‌های اسلامی باید در مقابل رسانه‌های بیگانگان که دارای یک هدف سازمان یافته هستند، بایستد اما این توانمندی ها و امکانات نیاز به این دارد که امت اسلامی ما شاهد احیای همه زمینه های به ویژه زمینه اسلامی خود باشد و همه نقش‌ها را بین سازمان ها و نهادها تقسیم کند.

آیت الله اراکی یادآور شد: ما نیازمند این هستیم که با مجد و عظمت دنیای اسلام وارد صحنه شویم و تردیدی نداریم که می توانیم این جهان را تغییر دهیم و این جهان جدید زاییده همین اسلام به پا خاسته است و این توان بالای رسانه ای می‌تواند راهکار موثری باشد برای تحقق ارمان های اسلامی باشد. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها