مشارکت ضعیف اوکراینی ها در انتخابات ریاست جمهوری

آمارهای اولیه اعلامی از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین حاکی از اقبال ضعیف اوکراینی ها به انتخابات ریاست جمهوری است که در سایه ناامنی و تنش به ویژه در بخش های شرقی این کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۶۷۷۵۳۸
مشارکت ضعیف اوکراینی ها در انتخابات ریاست جمهوری

میزان مشارکت مردم اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری قبلی اوکراین نیز ضعیف و حدود 45 درصد بود، اما اکنون آمارهای اولیه از مشارکت کمرنگ تری خبر می دهند.

کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام این کشور تا ساعت 12 به وقت گرینویچ حدود سی و هشت و 53 صدم درصد بوده است.

در عین حال، زانا اوسنکو چرنایا معاون رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات گفت تا ساعت یازده صبح، میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری در استان های واقع در منطقه زاکارپیتا حدود ده درصد گزارش شده که بسیار پایین تر از میانگین متوسط کشوری است.

این مقام انتخاباتی اوکراین با اشاره به اینکه اطلاعات ارائه شده تنها در حکم اطلاعات اولیه است گفت در استان های زاکارپیتا مشکلاتی در زمینه مخابرات و اطلاعات روی داده است.

در شهر بندری اودسا در حاشیه دریای سیاه، میزان مشارکت مردم اندکی بیش از 12 درصد و در منطقه لوگانسک نیز حدود هشت درصد گزارش شده است. بیشترین میزان مشارکت مردم در انتخابات، به منطقه کیف مربوط است. میزان مشارکت مردم در کیف بیش از 23 درصد است.

به گزارش ایتارتاس از کیف، پایین ترین میزان مشارکت حدود پنج و نیم درصد و به منطقه دونتسک مربوط می شود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها