معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: 83 درصد مردم کمتر از 8000 تومان در ماه بابت قبوض آب و برق پرداخت می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۶۳۲۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان در همایش سراسری فرماندهان و مسئولان بسیج صنعت آب و برق کشور، افزود: ظرفیت کنونی نیروگاه‌های کشور به بیش از 71 هزار مگاوات رسیده است و طی 45 روز آینده این ظرفیت به بیش از 72 هزار مگاوات می‌رسد تا خود را برای عبور از پیک بار امسال آماده کنیم. وی اظهار کرد: در سال 82 حداکثر نیاز مصرف 27 هزار مگاوات بود که در سال گذشته به 46 هزار مگاوات رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال به 50 هزار مگاوات برسد، ضمن آن که شمار مشترکان برق از 18 میلیون مشترک در سال 82 به بیش از 30 میلیون مشترک در سال 92 رسیده است.

فلاحتیان به اقتصاد برق اشاره کرد و گفت: تولید هر کیلووات برق با سوخت یارانه‌ای 150 تومان تمام می‌شود در حالی که به کشاورزی، مناطق گرمسیری و صنعت یارانه تعلق می‌گیرد و متوسط فروش قیمت برق 49 تومان است.

وی افزود: 83 درصد مردم هم در آب و هم در برق کمتر از 8000 تومان در ماه پرداخت می‌کنند. وی ادامه داد: هزینه 3/0 لیتر سوخت براساس قیمت فوب خلیج فارس حدود 630 تومان می‌شود و قیمت تمام شده برق با احتساب قیمت واقعی انرژی حدود 730 تومان است؛ بنابراین خرید برق تجدیدپذیر از مردم به قیمت 443 تومان کاملا منطقی و اقتصادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها