فیلم مستند «این سال‌ها که می‌گذرد» به کارگردانی عبدالستار کاکایی که نگاهی شاعرانه به زندگی قیصر امین‌پور، شاعر فقید کشورمان دارد، امروز ساعت 18 از برنامه فانوس در شبکه مستند به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۶۷۶۰۳۳
قیصر امین‌پور به روایت پرویز پرستویی

در این مستند که به مناسبت سومین سالگرد فوت قیصر امین‌پور در موسسه تصویر شهر تولید شده، زندگی و آثار این شاعر با روایت پرویز پرستویی تصویر می‌شود.

تنفس صبح، در کوچه آفتاب، مثل چشمه مثل رود، ظهر روز دهم، آیینه‌های ناگهان، گل‌ها همه آفتابگردانند، بی‌بال پریدن و طوفان در پرانتز از دفاتر شعر قیصر امین‌پور است.

در کارنامه فیلمسازی عبدالستار کاکایی هم ساخت 20 فیلم مستند کوتاه و بلند، پنج فیلم کوتاه داستانی و چند نماآهنگ به چشم می‌خورد.امروز ساعت 16 اولین قسمت مستند «در جستجوی تروا» از شبکه مستند به نمایش در می‌آید. این مستند سه قسمتی سعی دارد حقیقت یکی از اولین جنگ‌های افسانه‌ای را بررسی کند و این‌که چقدر از این جنگ که سهم عظیمی در ادبیات و تاریخ جهان داشته، واقعی است. بررسی آثار به جا مانده، مخاطب را به طور کامل با اهداف واقعی جنگ‌های باستانی آشنا می‌کند.

از بخش‌های جذاب این انیمیشن می‌توان به پخش صحنه‌هایی از این نبردها که با رایانه شبیه‌سازی شده، اشاره کرد. مستند یک جاسوس در گروه نیز امشب ساعت 22 از شبکه مستند به نمایش درمی‌آید. در این مستند که محصول سال 2003 است، دوربین‌های مخفی به شکار لحظه‌های دیده نشده از زندگی شیرها، خرس‌ها و ببرها می‌پردازند و در این قسمت سراغ زندگی اعجاب‌آور دلفین‌ها خواهند رفت. جاسوس این گروه دوربین‌های پیشرفته‌ای هستند که از نزدیک لحظات دیده نشده زندگی دلفین‌ها را ثبت می‌کنند.

این روبات‌ها که با امواج رادیویی کنترل می‌شوند مجهز به دوربین‌های اچ دی هستند و گروه‌های خانوادگی دلفین‌ها آنها را پذیرفته‌اند. دوربین‌های کار گذاشته شده از سوی جان دونر فیلمساز حیات وحش ساخته شده‌اند. (روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها