مجری سابقه برنامه هفت می گوید: من بیش از اینکه مجری باشم یک فیلمساز هستم و تا ابد هم نمی‌توانم نسبت به آن برنامه و اتفاقاتی که در آن رخ داده واکنشی داشته باشم.
کد خبر: ۶۷۵۶۲۳
فریدون جیرانی: اصلا نباید مجری هفت می‌شدم

جدا شدن «فریدون جیرانی» از برنامه هفت، داستانی طولانی دارد. بعد از ر فتنش از هفت، حتی در زمان اکران فیلمش در مهر 2 سال گذشته (من مادر هستم) هم در تلویزیون ظاهر نشد و همه فکر می‌کردند او با محمود گبرلو، مشکل دارد. جیرانی که در نهمین روز از جشنواره بعد از اکران آخرین فیلمش، «خواب‌زده‌ها» به برنامه دعوت شده بود، با عدم حضورش به شایعات دامن زد تا اینکه در گپی همه این شایعات را رد کرد!


مسئولان هفت می گویند برای حضور در برنامه دعوت تان کرده بودند .این دعوت را هم پذیرفته بودید ولی شما را در برنامه ندیدیم، چرا؟!
دلیل خاصی نداشت. داستان این است که من بیش از اینکه مجری باشم یک فیلمساز هستم و تا ابد هم نمی‌توانم نسبت به آن برنامه و اتفاقاتی که در آن رخ داده واکنشی داشته باشم.


پس چرا نیامدید؟
آن روز قرار بود مثل همه فیلمسازان دیگر در برنامه حضور داشته باشم و اتفاقا خود گبرلو هم از من دعوت کرده بود ولی بعد از اکران فیلم‌ها به دلیل خستگی زیاد، دچار افت فشار شدم برای همین حضورم در برنامه را کنسل کردم. شاید در زمان دیگری که فیلمم اکران عمومی شد و اگر دعوت شدم، حتما در برنامه حاضر شوم.


یعنی نیامدتان هیچ ربطی به موضع تان نسبت به برنامه نداشته؟
نه اصلا! الان دیگر داستان تمام شده. برنامه مجری خودش را دارد و بیننده‌هایی دارد که آن را تماشا می‌کنند. ما هم یک دوره‌ای داشتیم و بینندگان خودمان را داشتیم. تا ابد که نمی‌شود با یک سری خاطره زندگی کنم! اصلا من اشتباهی مجری آن برنامه شدم.


یعنی الان پشیمانید که هفت را اجرا می‌کردید؟!
الان که فکرش را می‌کنم با خودم می‌گویم اصلا چرا من مجری آن برنامه شدم؟! بله به شدت پشیمانم. من همان زمان هم فقط می‌توانستم سردبیر برنامه شوم و کسی دیگری اجرا را به عهده داشته باشد. به‌خاطر سابقه کاری‌ام در مطبوعات خیلی سردبیری و کارهای خبری را دوست دارم. برای همین دوست داشتم سردبیر برنامه شوم.


پس چرا اجرا هم به دوش شما افتاد؟
وقتی نتوانستیم مجری مورد نظر را پیدا کنیم دیگر خودم اجرا را به‌عهده گرفتم. با تمام این حرف‌ها در بعضی جاها موفقیت‌هایی کسب کردیم و حتی در ۶ ماه آخر به جایگاه خوبی رسیده بودیم. ولی من باید از اول هم می‌رفتم سراغ همان کار قبلی‌ام یعنی فیلم‌سازی. البته هفت هم تجربه‌ای بود که یک برنامه زنده سینمایی ثبت شود. من از اینکه این برنامه جایگاه خودش را پیدا کرده و ثبت شده خیلی خوشحالم. (هفته نامه تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها