در پی انتشار غیر مجاز کتابی تحت عنوان «۷۷ نقد از هفت جیرانی»؛ صداوسیما از نگارنده و ناشر این کتاب شکایت کرد.
کد خبر: ۶۵۴۷۵۸
شکایت تلویزیون از کتاب قلابی «هفت»

«حمید پنداشته» تهیه کننده و مجری طرح سری قبل برنامه هفت با اجرای فریدون جیرانی، در گفت‌وگو با فارس گفت: (٧٧ نقد از هفت جیرانی ) تیتری بود که چند روز پیش روی یک کتاب شکیل دیدم و خوشحال شدم از تاثیر گذاری و جذابیتی که یک برنامه تلویزیونی داشته و توانسته یک کتاب را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: ٧٧ هزار تومان ناقابل را برای کتاب برنامه خودمان دادم و با اشتیاق کتاب شکیل را باز کردم .کتابی که البته در کمال تعجب یک دی وی دی هم به همراه داشت و در آن صحنه‌های مختلف برنامه هفت به بد سلیقه‌ترین صورت ممکن کنار هم چیده شده بود.

پنداشته ادامه داد: خلاصه اینکه ناشر محترم کلا با نادیده گرفتن حقوق مادی هفت که به تلویزیون و حقوق معنوی این برنامه که به فریدون جیرانی و تیم سابق هفت تعلق دارد پیش خود احساس کرده چرا او را از این نمد کلاهی نباشد. جالب آن که آقای ناشر در یادداشت خود گله‌گذاری هم کرده و نوشته روزگاری او ایده هفت را با عنوان نود سینمایی به فریدون جیرانی داده و وقتی هفت را روی آنتن دیده شوکه شده است.

وی تصریح کرد: ظاهرا ایشان آن مصاحبه معروف مدیر شبکه سه را نخواندند که گفتند مثل نود ساختن که فکر بکر نیست بعد از نود هرکسی از خیابان گلخانه گذر میکرد به سرش می زد یک نود بسازد حالا چه سینمایی چه سیاسی چه خانوادگی.... و ظاهرا ایشان را هم باید در دسته همین رهگذران محترم گذاشت.

وی افزود: خوشبختانه دوستان در اداره کل حقوقی سازمان صداوسیما، به دنبال شکایت از نویسنده و ناشر کتاب هستند و نامه جمع‌آوری این کتاب از سطح بازار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

وی در پایان گفت: فقط می‌ماند یک مژده به مخاطبان هفت قدیم سردرگم میان این کلاه‌ها و آن اینکه از هفته آینده می‌توانند با یک اثر تصویری متفاوت دوباره با فریدون جیرانی و تیم سابق هفت همراه باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها