جام جم آنلاین: تعداد روزافزونی از کودکان امریکایی دچار سوءتغذیه شدید هستند و میزان گرسنگی در امریکا نیز رو به افزایش نهاده است.
کد خبر: ۶۷۵۲۸

به گزارش آسوشیتدپرس ، 11.2 درصد خانواده های امریکایی در سال 2003 گرسنگی را تجربه کردند که این رقم در 1999 تقریبا 10.1 درصد بود.
این آمار روز سه شنبه 7 ژوئن (17 خرداد) به مناسبت روز ملی آگاهی از گرسنگی اعلام شد.
بعضی از پزشکان اطفال نگران هستند کاهش بیشتر بودجه کمکهای رفاهی که جورج بوش برای بودجه 2006 پیشنهاد کرده وضع را بدتر خواهد کرد.
رئیس جمهور امریکا برعکس در نظر دارد باز هم از مالیات قشرهای مرفه تر جامعه بکاهد.
خانم دکتر مورین بلک ، پزشک اطفال ، در شهر کارگرنشین بالتیمور ، مریلند که کودکان دچار سوءتغذیه و گرسنگی را در درمانگاه تخصصی خود در یکی از محله های بسیار فقیرنشین شهر می پذیرد ، گفت وزن کودکان در نخستین سال زندگی 3 برابر می شود اما اگر غذای کافی نخورند اول از نظر وزن و سپس قد دچار کمبود می شوند و اگر این وضع تا 2 سالگی ادامه یابد دچار مشکلات رفتاری و تحصیلی می شوند.
خانم دکتر دبورا فرانک از بخش اطفال دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون که او نیز درمانگاه تخصصی برای تغذیه اطفال دارد ، نگرانی های مشابهی دارد: تعداد کودکان زیر یک ساله ای که دچار سوءتغذیه هستند مدام افزایش می یابد و این موضوعی نگران کننده است زیرا احتمال این که از گرسنگی بمیرند زیاد است به علاوه روی مغز آنان آثار سویی دارد.
وی می گوید: اندازه مغز کودک در سال نخست زندگی 2.5 برابر می شود حالا اگر غذاهای لازم برای رشد مغز را مصرف نکند ممکن است از لحاظ رفتاری و آموزشی دچار مشکل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها